به مناسبت سالروز جهانی سالمند و همچنین ترویج اکرام و احترام به سالمندان، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر با همراهی اعضای محترم شورای این بندر از خانه سالمندان محمدیه بوشهر بازدید کردند.

کمک به خانه سالمندان بوشهر در دستور کار قرار گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در حاشیه این بازدید، فاطمه صفری‌زاده با بیان این‌که متاسفانه تکریم و احترام به بزرگ‌تر‌ها و سالمندان در جامعه با وجود اهمیت فراوان آن در حال کمرنگ شدن است، تاکید کرد: احترام به بزرگتر‌ها باید در کانون خانواده‌ها و از دوران طفولیت به کودکان آموزش داده شود تا این مساله در شخصیت آن‌ها نهادینه شود.

صفری‌زاده با اشاره به این‌که در دنیای کنونی که به‌عنوان عصر تکنولوژی شناخته می‌شود، برخی از ارزش‌های دینی رو به زوال است، خاطرنشان کرد: احترام به بزرگتر‌ها سبب تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود. تکریم یک سالمند کار دشواری نیست و می‌تواند استفاده از الفاظ صحیح، اهدای یک گل، احترام و توجه به حقوق فردی و شهروندی، محبت کردن و یا حتی استفاده از تجربه و خاطرات این عزیزان باشد که مجموعه این رفتار‌ها باعث ایجاد یک حس خوشایند و احساس ارزشمند بودن در آن‌ها خواهد شد.

این مقام مسوول با تاکید بر این‌که احترام به سالمندان و تکریم آن‌ها از آموزه‌های دینی ماست که ریشه در فرهنگ این مرز و بوم دارد، تصریح کرد: برخی از عزیزان سالمند که در خانه‌های سالمندان گذران زندگی می‌کنند، تنها آرزویشان دیدن فرزندانشان است. امیدواریم همه افرادی که عزیزی در خانه سالمندان دارند، به این مهم توجه نموده و تا آنجایی که برایشان مقدور است با مراجعه به خانه‌های سالمندان، با آن‌ها تجدید دیدار کرده و آن‌ها را خوشحال کنند.

انتهای پیام /پ

کمک به خانه سالمندان بوشهر در دستور کار قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.