رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بیش از ۱۷۰ هزار مکمل دارویی رایگان در خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیر توزیع شد.

۱۷۰ هزار مکمل دارویی رایگان در شهرستان دیر توزیع شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس ظهر چهارشنبه در نشست شورای مدبران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت دستاورد‌های خوبی داشته است و باعث افزایش برنامه‎‌های مراقبتی و پیشگیرانه شده است.

وی اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها، طرح توریع مکمل‌های دارویی است که به طور رایگان بین گروه‌های هدف شامل کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان، دانش آموزان و زنان باردار به همراه آموزش‌های لازم توزیع می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۱۷۰ هزار و ۴۲۴ مکمل دارویی به ارزش ۶۸۰ میلیون ریال در ۲۱ خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیر از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت رایگان توزیع شده است.

وی با اشاره به انواع مکمل‌های توزیع شده عنوان کرد: این مکمل‌ها شامل ۶۶ هزار و ۶۰۰ قرص آهن، ۳۵ هزار و ۷۰۰ کپسول مولتی ویتامین مینرال، ۱۳ هزار قرص ویتامین د۳، پنج هزار قرص یدوفولیک، چهار هزار قرص مولتی ویتامین و بیست و چهار هزار قرص کلسیم د است.

مقدس ادامه داد: هشت هزار و ۵۴۰ قطره مولتی ویتامین، هشت هزار و ۱۲۱ قطره ویتامین آ+د و هشت هزار و ۴۶۰ قطره فروس سولفات، نیز از دیگر مکمل‌های دارویی است که به طور رایگان بین افراد گروه هدف برنامه توزیع شده است.

وی تاکید کرد: استفاده کنندگان از این مکمل‌ها باید آن‌ها را در دمای مناسب نگهداری و به تاریخ انقضای آن‌ها توجه کنند.

انتهای پیام /پ

۱۷۰ هزار مکمل دارویی رایگان در شهرستان دیر توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.