مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: 750 روستای استان در دولت یازدهم به شبکه گاز متصل شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیدرضا توحیدی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکهزار و 774 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، گفت: 750 روستای استان در دولت یازدهم به شبکه گاز متصل شدند.

وی از گازرسانی به 78 روستای استان با اعتبار هزینه شده 159 میلیارد و 480 میلیون ریال در نیمه نخست سال جاری خبرداد و گفت: در زمان حاضر گازرسانی به 241 روستای استان در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به 92 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 45روستای دیگر در دست طراحی است، گفت: با اتمام گاز رسانی به این روستاها، جمعیت تحت پوشش گاز در استان به 99 درصد خواهد رسید.

توحیدی گفت: در راستای توسعه شبکه گازرسانی در شهرها و گازرسانی به روستاهای محروم آذربایجان شرقی از اول سالجاری تاکنون بیش از 563 کیلومتر شبکه در انواع فولادی و پلی اتیلنی و در اقطار مختلف در سطح استان آذربایجان شرقی اجرا شده است.

وی افزود: در 6 ماه اول سال جاری بیش از 19 هزار مشترک به تعداد مشترکین شرکت گاز استان افزوده شده و رقم مشترکین شرکت گاز به بیش از یک میلیون و 475 هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان طول شبکه اجرا شده در استان را تاکنون بیش از 19 هزار و 411 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر تمامی 62 شهر استان و 1774 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که این رقم شامل 100 درصد خانوار شهری و 91.66درصد خانوار روستایی استان است.

آذربایجان شرقی دارای 2 هزار و 719 روستای دارای سکنه است که در یکهزار و 720 روستای بالای 20 خانوار ساکن هستند.

بر اساس سیاست های دولت قرار است تا پایان امسال تمامی روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار گازرسانی شوند.

 

انتهای پیام/ش

اجرای گازرسانی به 241 روستای استان آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.