مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان گفت: امسال یک‌ هزار نفر در زمینه دیابت غربالگری شده‌اند.

غربالگری یک‌ هزار نفر در همدان در زمینه دیابتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یوسفی،مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان به عملکرد گروه آموزش و پیشگیری مجمع خیرین سلامت همدان پرداخت و گفت: امسال به 8 هزار و 500 نفر در زمینه خودمراقبتی کانسربرست آموزش داده شده است.

وی با اشاره به آموزش 2 هزار نفر در زمینه دیابت گفت: امسال یک‌هزار نفر در زمینه دیابت غربالگری شده‌اند.

 فاطمه یوسفی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در مساجد، حسینیه‌ها، جلسات مذهبی و قرآنی، خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان، فرهنگسراها، فرودگاه همدان، اصناف، بسیج، دانشگاه بوعلی و آزاد، ادارات، اردوگاه‌ها، بند زنان زندان و سمن‌های غیر سلامت داده شده است.

 وی به آموزش 10 کودک به صورت پایلوت در زمینه‌های کمک‌های اولیه، بهداشت محیط، دستگاه‌های بدن، بهداشت روان( مهارت کنترل خشم و هنر نه گفتن) و ترافیک اشاره کرد و افزود: آموزش خانواده بیماران مبتلا به سرطان زیرپوشش مجمع در زمینه خود مراقبتی کانسر و تغذیه و بهداشت روانی از دیگر اقدامات بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه آموزش مربیان تربیت بدنی در زمینه سرطان، دیابت، تغذیه، کمک‌های اولیه، بهداشت روان و روش تدریس، بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، سوانح و حوادث در برنامه سال جاری دیده شده است.

 وی گفت: آموزش مربیان هسته آموزش سرطان با همکاری کانون سرطان و انجمن فرهنگ سلامتی امیدواران تشکیل شده است./

انتهای پیام/ ش

یک‌ هزار نفر در همدان در زمینه دیابت غربالگری شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.