مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مخاطرات میوه‌های خشک فله‌ای را جدی بگیرید.

مصرف میوه‌های خشک فله‌ای خطرناک استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کاظم‌زاده ، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میوه‌های خشک که به صورت فله‌ای و بدون نظارت سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های کشور تولید و در سطح عرضه ارائه می‌شود، به علت نبود نظارت و کنترل دقیق آزمایشگاهی می‌تواند خطرهایی مانند بالا بودن باقیمانده سموم و بار میکروبی را به همراه داشته باشد.

 وی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود میوه‌های خشک بسته‌بندی شده صنعتی که مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو کسب کرده‌اند و مندرج به برچسب‌های مربوطه هستند، خریداری کنند.

  کاظم‌زاده در ادامه به استانداردهای تولید سس اشاره و اظهار داشت: این استانداردها را وزارت بهداشت بر اساس استراتژی سازمان غذا و دارو با موضوع کاهش قند، نمک، چربی و اسیدهای چرب ترانس در محصولات غذایی اعلام کرده است و در همین راستا تلاش‌هایی برای آموزش‌های گسترده عمومی در سطح جامعه برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر و شایع از جمله فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ش

مصرف میوه‌های خشک فله‌ای خطرناک است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.