همدان؛

برداشت بیش از 6 هزار تن آلبالو و گیلاس در ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 6 هزارو 500 تن آلبالو و گیلاس از سطح باغ های شهرستان ملایربرداشت شود.

برداشت بیش از 6 هزار تن آلبالو و گیلاس در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامحسین تقوی افزود: ازاین میزان برداشت شامل حدود پنج هزار تن آلبالو و یک هزارو 500 تن گیلاس خواهد بود.

وی اظهار داشت: برداشت آلبالو و گیلاس در این شهرستان از اوایل تیرماه آغاز شده و تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد که بیشترین میزان تولید این محصول در بخش زند ملایر است.

تقوی ادامه داد: ملایر از نظر تولید و میزان سطح زیر کشت آلبالو رتبه نخست و گیلاس رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول آلبالو و گیلاس است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: امسال خسارت سرمازدگی در سطح باغ های این شهرستان نداشتیم و تنها در بخش هایی از باغ های میوه شاهد خسارت تگرگ بودیم.

این مسئوا اضافه کرد: با توجه به عدم سرمازدگی باغ ها، پیش می شود امسال شاهد رشد بیش از 25 درصدی تولید آلبالو و 10 درصدی تولید گیلاس در این شهرستان باشیم.

وی ابراز کرد: این شهرستان در بخش محصولات باغی از جمله انگور رتبه نخست استان همدان و از نظر تولید محصولاتی همچون گردو، بادام، زدآلو، سیب و هلو دارای رتبه برتر است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.