مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به دنبال انجام رایزنی‌ هستیم تا بیماران EB زير پوشش وزارت بهداشت قرار گيرد.

تلاش مي‌كنيم بیماران EB زير پوشش وزارت بهداشت قرار گيرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن داوری با اشاره به پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به انجام مکاتبات با مسوول بیماری ‌‌EB وزارت بهداشت به منظور اقدامات بهتر و بیشتر برای این بیماران در همدان، اظهار کرد: به شدت پیگیر انجام کارهایی برای بیماران ‌‌EB یا پروانه‌ای در استان هستیم و با وزارت بهداشت نیز در این خصوص مکاتبه‌هایی انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال شناسایی این بیماران در استان هستیم تا آمار را به وزارت بهداشت اعلام کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس لیستی که بدست می‌آوریم، بتوانیم اقدامات خاصی را در قبال بیماران ‌‌EB انجام دهیم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: طبق گفته‌ها تعداد این بیماران 60 نفر در استان است اما بر اساس آماری که استانداری به ما اعلام کرده تعداد آنها 19 نفر است.

وی با بیان اینکه آمار بیماران EB تویسرکان نیز 12 نفر گزارش شده است، افزود: طبق صحبتی که با دکتر فرشچیان داشته‌ایم تعداد این بیماران در استان بیشتر از 19 نفر است.

دکتر داوری با اشاره به اینکه قرار است با بررسی پرونده‌های موجود در مطب دکتر فرشچیان، آمار دقیق‌تری از بیماران پروانه‌ای به دست آید، افزود: اطلاعی نداریم که بیماران دکتر فرشچیان در استان مانده‌‌اند یا به استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند؛ فعلاً اطلاع کافی در خصوص بیماران EB استان وجود ندارد.

وی از تلاش برای تجمیع آمار بیماران ‌‌EB و ارسال آن به تهران خبر داد و گفت: با این کار قرار است اقداماتی که به صورت پایلوت برای بیماران برخی از استان‌ها انجام می‌شود برای همدان نیز صورت گیرد.

مدیر درمان دانشگاه با بیان اینکه با متخصصان پوست شهرستان تویسرکان و نهاوند هماهنگ شده تا آمار بیماران پروانه‌ای جمع‌آوری شود، افزود: مردادماه امسال جلسه خاصی در رابطه با بیماران ‌‌EB برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده هم در وزارت بهداشت و هم در استان قابل قبول بوده و حساسیت و برنامه‌ریزی خوبی ایجاد شده است، گفت: امیدواریم با کارهای صورت گرفته کمی از درد بیماران EB کاسته شود و بیماری آنها کنترل شود.

داوری ضمن درخواست از مردم در کمک به شناسایی بیماران EB در استان، گفت: مردم از جمله بیماران می‌توانند با خانم مرتضایی کارشناس بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تماس گرفته و بیماران پروانه‌ای را معرفی کنند.

وی شماره تلفن 3 ـ 32520182 و داخلی 294 را برای برقراری ارتباط با خانم مرتضایی معرفی کرد و افزود: در وزارت بهداشت مشکلات بیماران EB در حال بررسی است تا کارهایی مهمتری برای آنها انجام شود.

مدیر درمان دانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه تا حدودی کمبود اعتبار وجود دارد، گفت: امسال وزارت بهداشت به دنبال انجام اقداماتی است تا هزینه‌هایی که در جاهایی نظیر بیمارستان برای تزریق، پانسمان معمولی و... انجام می‌شود، توسط خود افراد پرداخت شود چرا که برای انجام این گونه اقدامات توانایی مالی وجود دارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به دنبال این است هزینه‌های این اقدامات را تا پنج درصد اضافه کند و مبلغ به دست آمده را به عنوان اعتباری در قبال برخی از بیماری‌ها نظیر EB هزینه کند.

دکتر داوری با بیان متاسفانه بیمه‌ها همکاری خوبی ندارند، تصریح کرد: وزارت بهداشت دغدغه کمک به بیمارانی نظیر EB را دارد و به دنبال راهکار است تا قدم به قدم کارهایی در حق آنها صورت گیرد، متاسفانه در مورد بیماران روانپزشکی، دیابت، اعتیاد و ... بسیار مسئله و بحث وجود دارد و در مضیقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پانسمان بیماران EB بالاست و رنجی که این بیماران می‌کشند بسیار دردناک است که امیدوارم گام‌های مناسبی در راستای کمک به این افراد برداریم.

مدیر درمان دانشگاه با بیان اینکه از سوی وزارت بهداشت به شکل پایلوت در چند استان کارهایی انجام می‌شود و چند دانشگاه استان مدنظر قرار دارد، گفت: متاسفانه نام همدان در لیست نیست اما به دنبال انجام رایزنی‌ هستیم تا از طریق لیست بیماران EB حمایت وزارتخانه را جلب کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با حمایتی که در استان در حال حاضر از بیماران EB می‌شود، قطعاً کارهای خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۶
چرا این بچه های مظلوم، اینطوری برای خرج دوا درمونشون گرفتاری بکشن؟ اینا بچن می فهمین؟ بچه... خودشون که نخواستن بیان به این دنیا... بیخبر از همه جا، اومدن به دنیایی که نه اون مادر به فکر آینده بچش بود و نگفت اگه خدای نکرده این بچه یه چیزیش بشه، آیا شرایط و امکانات برای دوا درمونش هست؟ و نه این دولت ها به فکر چنین بچه های مظلومی هستن و گرفتاریشون رو حل نمی کنن... لعنت به این دنیا... لعنت...