مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان گفت: ساخت مرکز جامع سرطان در همدان اولویت مجمع خیرین سلامت استان است.

ساخت مرکز جامع سرطان از اولویت‌های مجمع خیرین سلامت همدان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  محمدصادق صبا در همایش معلم طلایه‎دار امید افزود: ما انتظار داریم هر یک از بانوان استان خودمراقبتی از سرطان سینه را فرا گیرند تا از این پس شاهد نباشیم که 70  درصد از سرطان‎های سینه در مراحل آخر، تشخیص داده شود.

وی بر آموزش فرهنگ خودمراقبتی به کودکان در سنین پایین تأکید کرد و گفت: ما باید بیاموزیم که چگونه از خود مراقبت و از بیماری‌‏ها پیشگیری کنیم و این فرهنگ را به کودکانمان هم بیاموزیم.

صبا تأکید کرد: باید تلاش کنیم هر مدرسه به یک مرکز آموزش پیشگیری و بهداشت و سلامت تبدیل شود و سلامت افراد، دغدغه متولیان آموزش باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان افزود: اساس کار این مجمع بر خودمراقبتی تأکید می‎کند و شالوده این مجمع بر این است که توقع سلامت مردم را با نیازهایشان تطبیق دهد و سپس این نیازها را به مطالبات مشخص و روشن در جامعه تبدیل کند و با کمک مسئولان مرتبط برای رفع آنها بکوشد.

وی با اشاره به امضای قرارداد همکاری میان مجمع خیرین سلامت استان و آموزش و پرورش تأکید کرد: یکی از اهداف اساسی این تفاهمنامه این است که خودمان در فرآیند پیشگیری از بیماری دخیل باشیم و برای داشتن شهری سالم و شاد همه دست به دست یکدیگر دهیم.

صبا ادامه داد: در سه سال گذشته، متولیان مجمع خیران سلامت استان برای احداث پارک بدون قلیان و دخانیات در استان همدان تلاش کرده‎اند که این اقدام فرهنگی هنوز محقق نشده است؛ اما با کمک معلمان و متولیان آموزش می‎توان شهری سالم را بنا کرد.

این مسئول با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت استان با کمک دانشگاه علوم پزشکی به دنبال بهبود فضای فیزیکی درمانی استان است، گفت: شایسته مردم همدان نیست که برای درمان در برخی بیمارستان‏‌های استان در اتاق‎های شش تخته و به صورت فشرده بستری شوند و لازم است خیّران با هدف حل مشکلات وارد شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان، کمک به بیماران نیازمند با هدف مددکاری هدفمند، عالمانه و اثرگذار را از جمله اهداف مجمع خیرین سلامت استان برشمرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، حساب مشترکی میان مجمع خیرین سلامت و اداره کل آموزش و پرورش استان افتتاح شده است تا ماهانه کمک‎های خیرخواهانه متولیان آموزش استان برای درمان بیماران نیازمند و بیماران خاص به این حساب واریز شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار