معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس از تخصیص چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به منظور کاهش سوء تغذیه کودکان در روستا مهدهای فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: در حال حاضر ۸۰۰ روستا مهد در سراسراستان فعال است که قرار است امسال ۱۰۰ درصد کودکانی که در این مراکز ثبت نام می‌کنند تحت طرح یک وعده غذای گرم قرار بگیرند.

وی افزود: سرانه روزانه هر کودک به منظور ارایه یک وعده غذای گرم دو هزار تومان برآورد شده که در صورت تامین بودجه، مهدهای حاشیه شهر‌ها نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

فروتن بیان کرد: میزان کاهش آثار سوء تغذیه در بین کودکان روستا مهدهای استان به طور میانگین دو درصد است و امیدواریم این میزان کمتر هم شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش آثار سوء تغذیه در روستا مهدهای استان مطلوب بوده و این امر به کاهش یک و هشت دهم درصدی سوء تغذیه در بین کودکان زیر ۵ سال و کاهش دو و سه دهم درصدی سوء تغذیه در بین کودکان ۵ تا ۶ سال در روستا مهدهای استان منجر شده است.

فروتن اظهار داشت: پارسال تمامی اعتبار مربوط به کاهش سوء تغذیه کودکان روستا مهد‌ها جذب شده و ۲۳ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند که امسال نیز ۱۰۰ درصد کودکانی که در روستا مهدهای فارس ثبت نام می‌کنند مشمول یک وعده غذای گرم و میان وعده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس تصریح کرد: بررسی‌های متعدد از کودکان ساکن در روستا‌ها قبل از آغاز طرح در فارس نشان داده که آثار سوء تغذیه در قد و وزن کودکان مشاهده می‌شود که این موضوع تاثیر بسزایی در رشد اجتماعی، عاطفی و جسمی کودکان خواهد داشت.
انتهای پیام/ر

طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.