مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: ۱۶ هزار دقیقه برنامه با موضوع محرم و عاشورا در این مرکز تولید و پخش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به پوشش گسترده رادیویی و تلویزیونی دلدادگی عزاداران حسینی در ایام محرم در اقصی نقاط استان گفت: در این مدت همکاران صدا و سیمای فارس در قالب ۴۰۰ نفر تلاش کردند عزاداری مردم در اقصی نقاط استان را با شکوه تمام در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

وی با اشاره به برخورداری این مرکز از بیشترین خطوط فیبر نوری در بین صدا و سیمای مراکز افزود: در تاسوعا و عاشورای امسال نیز معاونت فنی مرکز توانست از ۶ نقطه استان امکان بهره برداری تصویری را برای استفاده همکاران خود در سیما فراهم کند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس تصریح کرد: لار، جهرم، داراب، کازرون، فسا و استهبان شهر‌هایی بودند که صدا و سیما با استفاده از بستر فنی ایجاد شده توانست عزاداری شهروندان این شهر‌ها را علاوه بر شبکه‌های استانی در شبکه‌های ملی نیز نمایش دهد.

سهرابی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی خوب ایجاد شده بین خبرنگاران آزاد سراسر استان و پخش سیما تصریح کرد: بیش از ۲۱۰ مورد بسته رسانه‌ای به محتوای عزاداری عزاداران شهر‌ها و حتی روستا‌های استان تولید و پخش شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس برقراری ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری ملی و بین المللی با هدف انعکاس اوج دلدادگی مردم استان به سالار شهیدان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: ۳ هزار و ۶۰ دقیقه حدود ۵۱ ساعت برنامه از استان فارس در شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج سیما، شما، قرآن، خبر، آموزش، امید، جام جم، العالم و پرس تی وی پخش شده است.

سهرابی با بیان این که در محرم امسال استفاده از فضای مجازی برای انتقال پیام‌های محرمی گسترده‌تر از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داشت، برگزاری عکس واره، انتقال عزاداری شهروندان با استفاده از ظرفیت اینترنت و استفاده از تولیدات مخاطب محور در شبکه فارس را از عمده اقدامات معاونت تازه ایجاد شده مجازی مرکز فارس برشمرد.
وی اضافه کرد: پخش زنده مراسم عاشورا و تاسوعا به صورت زنده از شبکه‌های مجازی بربستر موبایل از دیگر اقدامات حوزه مجازی بود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه امسال ۳۲ مرکز صدا و سیمای استان تله تئاتر خورشید بر نیزه تولید مرکز فارس را در ۱۳ قسمت پخش کردند از تولید و پخش ۶۰ عنوان برنامه در ۴۹۸ قسمت به مدت ۷ هزار و ۶۵۶ دقیقه و پخش یک هزار و ۸۵۰ مورد زیرنویس در حوزه سیما، تولید و پخش ۵۶ عنوان برنامه در ۳۵۸ قسمت به مدت ۸ هزار و ۴۰ دقیقه در حوزه صدا و تهیه ۲۸۹ خبر و گزارش خبری به مدت ۲۷۷ دقیقه خبر داد و گفت: این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد و صدا و سیمای فارس خود را برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین آماده می‌کند.

این مقام فرهنگی به برپایی موکب بزرگ احمدبن موسی (ع) در کربلا همانند سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: صدا و سیمای فارس وظیفه تبلیغ، اطلاع رسانی و جذب مشارکت‌های این موکب را عهده دار است.

انتهای پیام/ن

برپایی موکب بزرگ احمدبن موسی (ع) در کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار