بوی بد دهان نشانه كدام بيماری است و چگونه آن را درمان كنيم؟

بوی بد دهان یکی از بدترین کابوس‌های هر انسان است . زندگی در اجتماع مارا مجبور به حرف زدن با دیگران می‌کند و در صورتی که شما یک تنفس بدبو داشته باشید خیلی زود توسط اطرافیانتان طرد می‌شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بدترین کابوس‌های هر انسان است . زندگی در اجتماع مارا مجبور به حرف زدن با دیگران می‌کند و در صورتی که شما یک تنفس بدبو داشته باشید خیلی زود توسط اطرافیانتان طرد می‌شوید. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله سعی میکنیم تمام جوانب این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

از کجا بفهمم که تنفسم بد بوست؟

علائم زیادی وجود دارند که می‌توانند نشان دهند تنفس شما بد بو است. آیا متوجه شده‌اید که وقتی شروع به حرف زدن می‌کنید، افراد از شما فاصله می‌گیرند؟ آیا هنگامی که آنها را می‌بوسید صورتشان را برمی‌گردانند؟ اگر فکر می‌کنید ممکن است تنفس‌تان بدبو باشد، تست ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. کافیست داخل مچ دست‌تان را لیس بزنید و بو بکشید؛ اگر بد بو است، می‌توانید تا حدود زیادی مطمئن باشید که نفس‌تان هم بد بو است. یا از یک دوست خیلی صمیمی بپرسید که کاملا با شما روراست باشد و حقیقت را بگوید.

دلیل بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان، یک مشکل بسیار رایج است و دلایل متفاوتی دارد. بوی بد مکرر و ماندگار، معمولا به دلیل گازهایی است که توسط باکتری‌های لایه بیرونی دندان‌ها، لثه‌ها و زبان آزاد می‌شود. همچنین ذرات غذا که میان دندان‌ها و روی زبان مانده‌اند، پوسیده شده و می‌توانند گاهی موجب بوی ناخوشایند شوند. غذاهای تند و بودار مانند سیر، قهوه و پیاز هم می‌توانند مزید بر علت شوند. بنابراین باید حتما دندان‌های‌تان را به درستی و مرتبا مسواک بزنید. این‌کار به خوش بو شدن نفس‌تان کمک می‌کند.

باکتری روی دندان‌ها و لثه‌ها که “پلاک” نام دارد، موجب بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان هم می‌شود. یکی از علائم هشداردهنده بیماری لثه این است که تنفس‌تان همیشه بدبو باشد یا مزه بد و ناخوشایندی در دهان داشته باشید. دندانپزشک‌تان می‌تواند زمان چکاپ‌های منظم، این مشکل را تشخیص داده و درمانش کند. هرچه زودتر این مسئله تشخیص داده شود، درمانش هم موثرتر خواهد بود.

سایر دلایل تنفس بدبو

برخی از مشکلات پزشکی هم می‌توانند باعث بدبو شدن تنفس شوند. ” خشکی دهان ” یا گزروستومیا، بیماری است که در آن، دهان شما بزاق کمتری ترشح می‌کند و موجب رشد باکتری در دهان شده و در نهایت تنفس را بدبو می‌کند. خشکی دهان، ممکن است به‌خاطر بعضی از داروها، مشکلات غده بزاقی و یا تنفس مدام با دهان به جای بینی باشد. افراد سالمند، بزاق کمتری تولید می‌کنند که منجر به مشکلات بیشتری می‌شود.

اگر شما از خشکی دهان رنج می‌برید، دندانپزشک‌تان می‌تواند تولید کننده بزاق مصنوعی را برای‌تان تجویز کند، یا درمان‌های دیگری را پیشنهاد دهد.

سایر بیماری‌ها می‌توانند موجب بد بو شدن تنفس شوند؟

بیماری‌های دیگری که موجب تنفس بدبو می‌شوند شامل عفونت‌های گلو، بینی یا ریه‌ها؛ سینوزیت؛ برونشیت؛ یا بیماری‌های کبد و کلیه می‌شود. اگر دندانپزشک شما تشخیص داد که دهان شما سالم است، باید به پزشک خانواده‌تان یا یک متخصص مراجعه نمایید تا دلیل این مشکل را پیدا کند.

سیگار کشیدن می‌تواند تنفس را بدبو کند؟

بله؛ تنباکو به نوبه خود نفس را بدبو می‌کند. تنها جوابی که در این مورد وجود دارد، ترک سیگار است. سیگار نه تنها تنفس‌تان را بدبو می‌کند بلکه موجب آسیب چشایی و از دست دادن آن می‌شود و لثه‌ها را آزرده می‌کند. افراد سیگاری بیشتر در معرض بیماری‌های لثه هستند و ریسک ابتلا به سرطان دهان، ریه، و بیماری‌های قلبی هم در آنها بالاتر است. از دندانپزشک، داروساز یا مراقب بهداشت بخواهید که در ترک سیگار به شما کمک کند. اگر سیگار کشیدن را متوقف کردید اما همچنان تنفس‌تان بدبو بود، باید به دندانپزشک یا پزشک مراجعه کنید.

دندانپزشک چه کمکی به من می‌کند؟

اگر تنفس شما بدبو است، نیاز دارید که یک برنامه منظم برای تمیز و خوشبو نگه داشتن دهان داشته باشید. چکاپ‌های مکرر توسط دندانپزشک به او اجازه می‌دهد تا جاهایی را که پلاک میان دندان‌های تان تشکیل شده بررسی کرده و تمام این نواحی را که دسترسی به آنها دشوار است، تمیز کند. دندانپزشک می‌تواند بهترین شیوه تمیز کردن دندان‌ و لثه و همچنین نواحی را که از تمیز کردن آن غافلید ( مانند زبان)، به شما نشان دهد.

می‌توانم از تنفس بدبو جلوگیری کنم؟

برای آن‌که تنفس‌تان خوشبو باشد باید هیچ‌گونه بیماری لثه نداشته باشید و دهان‌تان را تمیز نگه دارید. اگر نفس‌تان بدبو است، یک یادداشت از تمام غذاهایی که می‌خورید و داروهایی که مصرف می‌کنید تهیه کرده و آن را به دندانپزشک‌تان نشان دهید تا بتواند راه‌های حل این مشکل را به شما ارائه دهد.

دندان‌ها و لثه‌ها را شب‌ها قبل از خواب مسواک بزنید و حداقل یکبار دیگر هم در طول روز با خمیردندان فلورایددار این‌کار را انجام دهید. فراموش نکنید که زبان‌تان را هم مسواک بزنید یا از برس زبان استفاده کنید. مصرف غذاها و نوشیدنی‌های شیرین را هم محدود کنید.

دهان‌شویه کمکی می‌کند؟

نباید از دهان‌شویه صرفا برای پنهان کردن بوی بد دهان استفاده کنید. بنابراین اگر دیدید تمام مدت از دهان‌شویه استفاده می‌کنید، با دندانپزشک‌تان مشورت کنید. دهان‌شویه های زیادی وجود دارند که با فرمولاسیون خاصی برای جلوگیری از تنفس بدبو و بیماری لثه ساخته شده‌اند. بعضی از دهان‌شویه ها که حاوی کلرهیکسیدین هستند و برای بیماری لثه تجویز می‌شوند، اگر طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند، موجب لکه‌دار شدن دندان می‌شوند. باید بروشور را به دقت بخوانید و یا درمورد نحوه استفاده از آن پرس و جو کنید.

اگر دندان مصنوعی دارم، چطور می‌توانم از تنفس بدبو پیشگیری کنم؟

تمیز کردن دندان مصنوعی درست به اندازه تمیز کردن دندان طبیعی مهم است. ذرات غذا ممکن است در لبه‌ها و چفت‌ها گیر کرده و اگر کاملا تمیزشان نکنید، پوسیده شوند. باید مسواک جداگانه‌ای برای تمیز کردن دندان مصنوعی داشته باشید. قانون کلی این است: مسواک بزنید، بخیسانید و دوباره مسواک بزنید. دندان مصنوعی را روی یک کاسه آب تمیز کنید تا از دست‌تان به زمین نیفتد. پیش از خیساندن، با مسواک بشویید تا به درآمدن ذرات غذا کمک کنید. برای مدت کوتاهی دندان مصنوعی را در یک تمیز کننده خاص بخیسانید و سپس دوباره آن را مسواک بزنید. درست مانند دندان طبیعی به آن مسواک بزنید و مطمئن شوید تمام سطوح آن را تمیز کرده‌اید؛ از جمله سطحی که روی لثه‌های تان فیکس می‌شود. اگر لک یا پوسته روی آن دیدید، به دندانپزشک مراجعه کنید. بیشتر دندانپزشک‌ها، مسواک با سر کوچک یا متوسط را پیشنهاد می‌کنند یا در صورت امکان برای شما، مسواک مخصوص دندان مصنوعی.

چگونه کسی را که تنفسش بدبو است، از این موضوع باخبر کنیم؟

احتمالا همه ما کسی را می‌شناسیم که تنفسش بدبو است، اما تعداد بسیار کمی از افراد شجاعت مطرح کردن آن را دارند. مسلما گفتن این موضوع به کسی که نفسش بوی بدی دارد، کار حساسی است که به مهارت نیاز دارد. همیشه این احتمال وجود دارد که رنجیده و خشمگین و یا خجالت‌زده شوند و دیگر هرگز باشما حرف نزنند! با این وجود همیشه یادتان باشد که تنفس بدبو می‌تواند نشانه هربیماری یا مشکلی باشد. اگر کسی که تنفسش بدبو است، از این موضوع باخبر شود، می‌تواند به دنبال دلیل آن برود. می‌توانید با یکی از اعضای خانواده‌اش در این مورد صحبت کنید چون دلیل این مشکل می‌تواند یک بیماری باشد که در حال حاضر روند درمان آن را طی می‌کند.

منبع:مجله سلامت

انتهای پیام/

علت بوی بد دهان و در مان آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رویا
۲۱:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
من مسواک میزنم و آدامس میخورم بوی دهنم میره ولی به محض اینکه چیزی میخورم سیب یا پرتقال یا هر چی جز آب دهنم بو میگیره دوباره!!
دکتر گوارش و حلق و بینی و دندانپزشکی هم رفتم ولی بی فایده بود!!! گفتن چیزیت نیست...!
Iran (Islamic Republic of)
زهراپورمسیبی
۱۱:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
بوبدهان راچجوری ازبین ببریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید2020
۱۷:۰۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام دوستان من بلافاصله بعد از غذا خوردن بوی دهنم می آید اولین قدم دندون پزشک رفتم ک فهمیدم از دندونام نیست و دومین قدم به دکتر حلق و بینی مراجعه کردم ک ن سینوزیت داشتم ن نرویید و دوباره فهمیدم که از اینا نیست مشکلم و قدم سوم به دکتر گوارش رفتم تست کامل دادم ک گفتن هیچ مشکلی ندارم من ک خودم احساس میکنم دچار یبوست شدم نظر شما چیه بخدا خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
مرسی باعث کمکتون
Iran (Islamic Republic of)
Arghavan
۰۸:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
منم خیلی زیاد از بوی بد دهانم رنج میبرم البته بنظر من هم انگار ارثیه چون خواهر و برادرمم همینطوری هستن ولی واقعن خیلی آزار دهنده است یک دوره با مترونیدازول درمان کردم اما همون اش همون کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
به نظر من تا حد زیادی ارثیه پدربزرگ و پدر من دهانش به شدت بوی بدی میده خواهرم هم همین طوره هرچیزی میخوره دهانش همون بو رو میگیره حتی وقتی آدامس میجوه دهانش بوی بد میده . خجالت میکشه بره دکتر و اطرافیان واقعا اذیت میشن . خودش میگه وقتی انار میخورم تا ۲۰ دقیقه دهنم بو نمیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
برا ی بوی دهان چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۳:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
من چند سال دهنم بوی بد میداد رفتم عطاری گفت یکبار صبح یکبار غروب یک کاسه ماست با یک حبه سیر ویک فلفل سبز تند خردکن قورت بده بعدش برو زیر دوش آب گرم گلوتو ماساژ بده خیلی خوب بود عفونت خالی میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
وای خدا دیگه خسته شدم
Germany
سیما
۱۵:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من نمیدونم چرا هر چی میخورم دهنم بوش رو میگیره حتی سیب. در صورتی که همیشه از مسواک و نخ دندان استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۳:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من از وقتی بچه بودم دهنم بو میداد الانم که18سالمه بدتر شدم و هر روز که از خواب بلند میشم یه بوی جدید میده دهنم ترو خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ببخشید یه نظری بدین یه چند ساله از بوی بد دهان رنج می کشم ولی وقتی مسواک میزنم بوش میره
Iran (Islamic Republic of)
رادین بایندری
۲۲:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
پسرم ۴ ساله بیمارسی اف خیلی دهانش بو میده برای چی
Iran (Islamic Republic of)
Y
۰۲:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید من وقتی اب دهانم را قورت میدهم بوی مانند عفونت میدهد علتش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
البته دلایل بوی بدزیاده مثلامشکل معده.عفونت دندون.لایه غذاروی دندون.کبد.کم ابی دهان.عفونت خیلی شدیدرحم.هرکسی بایدبدونه چرابوی بدداره.اگه مدتی معده خالی بوداونموقع فقط بواحساس کردیدبدونید که ازکم ابی وخشکی دهانه.اگه صبح فقط بومیده ازدندونه بخصوص بعدخوردن غذای گوشتی که شب خوردیدخوب مسواک نزدید.اگه همیشگیه یعنی دندونتون تمیزه (زردنشده باشه اون لایه زردهم بودارد)واب هم به اندازه میخوریدوکندرهم مصرف کردید رفع نشددنبال درمان کبدباشیدیااگرخانمیدرحم راحتما معاینه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام من 18سالمه 6 سال میشه دهنم بوی بد میده کلیه دردم هستم
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۱:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
6 ساله میشه دهنم بوی بد میده و خیلی رنج میبرم ازاین موضوع
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام من از کودکی ک یادم میاد تا الان ک ۲۷ ساله ام دهانم بوی بد میده . مسواک میزنم دهانشویه استفاده میکنم بلافاصله بعد غذا بعد از خوردن آدامس واقعا دیگه کلافه شدم یعنی ۲۴ ساعته با من همراهه چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
عزیزم مشکلت با مسواک حل نمیشه باید به پزشک مراجعه کنی آزمایش بدی
France
مجتبی
۱۸:۰۴ ۰۵ دی ۱۳۹۸
علت بوی دهن اکثر افراد غذاهایی هست که داخل روزنه های لوزه گیر میکنه و فاسد میشه یا لای دندانها اگ مسواک میزنیم ولی هنوز هم دهان بو میده.چند تا راه داره.اول اینکه با یک چوب زبان یا حتی انگشت لوزه ها رو فشار بدین تا اون مواد فاسد بیرون بیان که تقریبا هرشب یا صبح باید این کارو تکرار کنید.دوم لوزه هارو عمل کنید و بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر سلام
۰۱:۰۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
گرافي دندان بگيريد و ۴دندان عقل را بکشيد.لوزه ها را برداريد مخصوصآ لوزه بزرگ و متورم.مسواک نرم بخريد با مخلوط پودر ذغال و نمک دريايي به ارامي هر ٣ساعت بزنيد. بر روي لثه وزبان و سق مسواک بزنيد ولي به ارامي.سرم نمکي را از بيني بکشيد و از دهان بيرون بدهيد روزانه.اب فراوان بنوشيد.کمي مغز پياز قرمز در دهان بجويد و بيرون بريزيد.مغز تخمه افتابگردان بجويد و در دهان نگه داريد.دانه هاي زيره کمي بجويد و نگه داريد.در جمع اسپري نعنا بزنيد.همه اين موارد را ۴۵روز ازمايش کنيد واز ديگران بپرسيد که بوي دهان چه تغيري کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام.بعدازانجام همه ی کارهای بهداشتی جویدن کندرخیلی خوبه کمی سخته ولی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خوردن چای رو فراموش کردم چون چای اثر ضدعفونی کنندگی بسیار موثر داره و اگر با لیموترش تازه و عسل مصرف بشه (خصوصا به صورت ناشتا) واقعا موثره . این رو امتحان کنید من برای بنده خدایی این رو تجویز کردم و واقعا موثر بود که بسیار از این لحاظ مشکل داشت .الان سالهاست مشکل حل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بوی بد دهان برای سنگ لوزه است چرک های کوچک بد بو پشت لوزه جمع میشه بایددرش بیارین با چوب بستنی لوزه رافشاربدین کلی چرک بدبوی خشک شده درمیاد تاچندوقت راحت میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
منم چرک تولوزه داشتم باسرنگ دراوردم ولی دهنم بونمیداد اگهتوی دندون گوشت بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۰۰:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام خداوکیلی همش شانسه بدشانس و بدبخت باشی دهانت بو میده به رعایت کردن و بهداشت هم نیست البته ارث و ژنتیک ۹۰درصد موثره
درضمن دکتر نرید چون هیچکی از دکتر رفتن تا حالا نتیجه ثابت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
دلیل بوی بددهان گوشت اگه لای دندون گیرکنه یادهانت کم اب باشه خوب تمیزکردن دندون وجویدن کندرونوشیدن اب زیادهمراه کمی گلاب نزاریددهانتون خشک باشه ومعده زیادخالی بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۰:۰۳ ۲۷ دی ۱۴۰۲
دمت گرم آخرشو گفتی دقیقا کل زندگی همینه شانس نداشته باشی هیچ احدی بالاترین دکترها هم کاری ازشون برنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی سلطاندوست
۱۷:۳۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
با سلام به همه دوستان
من دوتا راه رفع بوی بد دهان را بهتون پیشنهاد میدم اول این که هر روز سیر بخورید بهتون اطمینان میدم که حداکثر تا یک ماه کاملا خوب میشید راه دوم هم این که هرروز فلفل تند بخورید فلفل و سیر حتی می تونه درمان بیماری سل و اسم هم باشه
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۴:۲۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
منم دهانم بدبومیشه خودمم اعصابم خراب میشه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
من 16سالمه نمی دونم بایدچیکارکنم بوی بده دهان خیای بده است یکی نیس راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
مث منی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام خداوکیلی هرکیه به من بتونه کمک کن یه شیرینی خوب داره پیش من بوی بدی که ازه دهان من میاد زندگیه برام جهنم.کرده
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۱۴:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
من برای دهان بو میده چکار کنم که رفع بشه
Hong Kong
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
بوی بد دهان به چه پزشکی مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
اب زیادبخورکم ولی زود به زود
Iran (Islamic Republic of)
مڗگان
۰۹:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام من مشکل تنفسی دارم چن بار رفتم دکتر اما اصلا خوب نشدم تقریبا سه سال دهانم بو میده میشه بگید چ قرصی مصرف کنم تروخدا کمکم کنید خیلی خجالت میکشم
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۴:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام من فقط بزاق دهانم بو میده.دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
من.دندونام.خرابه.حتی.سالمهاشم.بومیده.چیکارکنم.ازوقتی.بودم.سالماشم.بومیدادوقتی.دندونموکشیدن.زیرش.یک.لایه.زردرنگ.دیده.میشه.که.بوی.شدیدی.میده
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۴:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام‌منم‌ازبچه‌ی‌این‌بوی‌بددهان‌رودارم‌۲۴سالمه‌‌خیلی‌اذیت‌میشم‌لطفأ‌‌راهنمایی‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۱۳:۱۱ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام من نوزده سالمه ازوقتی یادم میاد همیشه دهانم بوی بد میداده خصوصا وقتایی که ازخواب بیدار میشم مشکل معده هم ندارم میشه راهنماییم کنین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
سلام من بیست و چهار سالمه سه سال بوی بد دهان دارم اما الان در عرض شش ماه بوی بد دهانم بد بو مده باید به کجا برم
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۵:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام من۱۷سالمه ازوقتی یادمه دهنم خیلی بوی بدی میده وخیلی رنج میکشم ازاین خانواده اهمیت نمیدن منو ببرن دکترو رسیدگی کنن و مدام ازقرص میترونیدازول برای جلوگیری ازش استفادع میکنم ومیگن اون هم ضرر داره پزشک خانواده هم رفتم یبار یه قرص ویه دهان شوی دادن بهم وقتی استفاده میکردم خوب بود ازبعدش ک دیگ استفاده نکردم باز به بوبددهان دچار شدم میشه راهنمایی کنید لطفا خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۱:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
اسم قرصی ک بهتون دادن چی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
دکتر سلام
۰۱:۲۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
گرافي دندان بگيريد و دندان هاي عقل را خارج کنيد تست تيروئد و قند و هليکوباکتر پيلوري بگيريد.لوزه ها را خارج کنيد .دهانشويه فلورايد با غلظت کم استفاده کنيد.با مسواک نرم و نمک دريايي و پودر زغال نرم به ارامي مسواک بزنيد و بر لثه و زبان و سق به ارامي بکشيد.نخ دندان بکشيد.سعي کنيد غذا در دندان ها نماند. زيره بجويد و بيرون بريزيد.١٠روز با نظر پزشک سه انتيبيوتيک مکمل met.amo.co amo استفاده کنيد با اب فراوان. ميوه فراوان بخوريد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
کبد هم خیلی مهم است بوی بد البته تنبلی کبد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۲ دی ۱۳۹۷
سلام.من از فشار کاری و نیاز به آرامش اعصاب خودم خودسرانه اغلب روزها یک قرص ویتامین B1 مصرف میکنم.مدت دو ماهه همزمان با مصرف این دارو بوی بد دهان دارم و بزاق دهانم خیلی کم و غلیظ شده و خصوصا شبها دهانم کاملا خشکه.نمیدونم ایا واقعا به مصرف این ویتامین مربوطه یا اصلا ربطی نداره و شاید هلیکوباکتریا دارم.
Iran (Islamic Republic of)
باران کرامتی
۱۲:۵۰ ۱۱ دی ۱۳۹۷
۱۵ سالمه از وقتی بوده دهنم بو میداده بوی عفونت نیست وقتی معده خالی میشه بو میده معدمون از اون نوع بو واقعا نمیدونم دیگه چی کار کنم یه نظر ی بدید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
سلام،اکثرا کسانی که بودی بد دهان دارند بعد از خالی شدن معده مشکل گوارشی دارن،
من همین مشکل را داشتم یه دکتر خوب بهم معرفی کردند پیدا کردم مشکلم حل شد ، متاسفانه خیلی از پزشک ها وقتی این مشکل رو بهشون میگی ربطش میدن به مشکلات دندان ، اگر توی خانواده شما این مشکل شایع است صددرصد مشکلات گوارشی است.
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۰۹:۵۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
من ازوقتی یادمه بابوی بد دهان مواجهه بودم واقعأکه خیلی اذیت میشم سینوزیت دارم دیابت هم دارم.دندان خراب ندارم دندانهایم مرتب جرم میگیرند باید هرچندوقت یکبارجرمیگیری کنم توراخدا یه راهحل معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
این یک مشکل گوارشیه مربوط به روده که همراه با بزاق چسبناک-دندانهای زرد رنگ- نفخ شکم- تنفس بد بو -اجابت مزاج غیر معمول و بد بو -سفیدی و بار روی زبان و دانه های متعفن و زرد رنگ لوزالمعده همراه است و خوشبختانه در طب سنتی درمان بسیار ارزان قیمت اما میان مدتی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام من بعضی وقتا دهنم بوی بدی میگیره جوری ک خودمم اعصابم خوردمیشه کسی هس کمکم کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سهراب رحمانی ازتاکستان
۲۰:۰۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
من 15ساله بازبونم مشکل بدبویی دارم وهرجارفتم نتونستن چاره کنن واشتهام کم میشه.وقتی پرزهای زب.نم میریزن اشتهام زیادمیشه ودوباره ده یه هفته بعد رشدمیکنن.بخداخستم دوس دارم بمیرم،میخام خودکشی کنم.کسی کمکم نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
صبرداشته باش عزیزم بوی بددهانوتحمل نداری اتیش جهنمومیتونی تحمل کنی.اب بخورکم کم ولی زودبزودکندربجوواقعابوی بدوازبین میبره البته خوردن اب هرگزفراموش نشه ویفرهای عطردارهم خوبه دارچین دم کن بخوروالی اب وکندرسادهترین وبهترینه
Iran (Islamic Republic of)
على
۲۳:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
علت سوزش زبان چيست
Iran (Islamic Republic of)
محمد سروری
۱۰:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
ازراهنماییهای شما سپاسگزارم . من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
هرروزبا چای دم کشیده ونمک به اندازه سه قاشق غذاخورب نمک در یک پارچ چای دم کشیده دهن و گلو وحلق ومری تا ناحیه معده را شستشو دهید