استاندار مرکزی گفت: پس از مذاکره با رئیس کل بانک مرکزی، مبلغ 250 میلیارد ریال به حساب کارگران دو واحد "هپکو" و "آذرآب" واریز شد.

محمود زمانی قمیمحمود زمانی قمی استاندار مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین اقدامات انجام شده در جهت پرداخت حقوق کارگران دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب، اظهار کرد:  تصمیم‌های خوب و  کارشناسی شده در نشست‌های مختلف پیگیری تنگناهای دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب در داخل استان و کشور گرفته شد تا حیات اقتصادی دو قطب صنعت استان مرکزی استمرار یابد.


وی ادامه داد: رفع مشکلات معیشتی و تخصیص منابع لازم برای تامین معوقات کارگران پر تلاش این دو واحد صنعتی از جمله دغدغه‌های اصلی دولتمردان در نشست‌های مختلف بود.


استاندار مرکزی اضافه کرد: پس از مذاکره و رایزنی با رئیس کل بانک مرکزی و به رغم تعطیلی نظام بانکی کشور، مبلغ 250 میلیارد ریال به حساب کارگران دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب واریز شد.


زمانی قمی خاطر نشان کرد: تلاش برای تسویه مابقی معوقات کارکنان هپکو با جدیت ادامه دارد و به زودی مطالبات باقی مانده نیز پرداخت می‌شود.

گفتنی است که شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد. این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.


شایان ذکر که شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354 شروع به فعالیت کرد. شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت پرداختی‌ها به کارگران هپکو و آذرآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار