آماده باش دستگاه‌های ایلام برای ورود احتمالی پناهجویان عراقی به مرز‌های استان

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام گفت :دستگاه‌های خدمات رسان و امنیتی باید برای هرگونه احتمال حضور پناهجویان عراقی در مرز استان ایلام در حالت آماده باش باشند.

آماده باش دستگاه‌های ایلام برای ورود احتمالی پناهجویان عراقی به مرز‌های استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام ، اکرم رضاپسند معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام در نشست ستاد بحران شهرستان ایلام، با توجه به انجام همه پرسی در منطقه اقلیم کردستان عراق و عدم به رسمیت شناختن این رویداد توسط دولت مرکزی عراق، امکان ایجاد تنش و درگیری دولت مرکزی با اقلیم کردستان دور از ذهن نیست.

در صورت بروز تنش و درگیری احتمال حضور تعداد زیادی از مردم ساکن در مناطق درگیری به مرز‌های استان ایلام به عنوان پناهجو و آواره دور از ذهن نیست و باید آمادگی کامل برای کنترل مرز‌های استان و نیز ساماندهی این آوارگان را داشته باشیم.

با توجه به موقعیت سیاسی ایران در منطقه و جهان و نیز از منظر انسانی و پیوند دینی باید امکانات و نیاز‌های اولیه این پناهجویان در کنار مرز فراهم شود.

 شهرستان ایوان نزدیک‌ترین مرز به مناطق اقلیم را دارد و امکان سرازیر شدن آوارگان به مرز ایوان با توجه به شرایط جغرافیایی این شهرستان با اقلیم کردستان بیشتر از دیگر مرز‌های استان ایلام نظیر مهران و دهلران است.

باید با ایجاد اردوگاه آوارگان زیرساخت‌های اولیه، چون برق، آب، سیستم‌های مخابراتی، خدمات بهداشتی و درمانی، مواد غذایی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در این اردوگاه فراهم شود.

در صورت ورود پناهجویان به مرز‌های استان ایلام باید دستگاه‌های نظارتی، چون نیروی انتظامی و پلیس از قاچاق سوخت و مواد غذایی توسط سودجویان جلوگیری به عمل آورند.

از همه دستگاه‌های خدماتی، نظارتی و امنیتی درخواست می‌شود: ضمن کشیک و آماده باش کامل آمادگی لازم برای مدیریت و ساماندهی وضعیت پناهجویان احتمالی در مرز‌های استان را داشته باشند.

استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و با سه استان دیالی، میسان و واسط عراق دارای مرز مشترک است.

انتهای پیام/ف

دستگاه‌های ایلام برای ورود احتمالی پناهجویان عراقی به مرز‌های استان آماده باش هستند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.