معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام از عموم دستگاه های خدمات رسان و امنیتی شهرستان خواست برای ورود احتمالی پناهجویان عراقی به استان در آمادگی کامل باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکرم رضاپسند روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: پس از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گزارش هایی مبنی بر امکان تنش و درگیری میان گروه های مختلف در این کشور دریافت می شود و به همین منظور باید آماده بروز هرگونه مسئله ای باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایلام با ۳ استان دیالی ، میسان و واسط عراق هم مرز است و در محدوده شهرستامن ایوان نیز با اقلیم کردستان مرز مشترک داریم احتمال ورود پناهجویان وجود دارد.

معاون فرماندار ایلام تاکید کرد: یکی از مهمترین مقوله ها در این زمینه تامین امنیت مرزهای استان و نیز امنیت آوارگان و در نظر گرفتن مخاطرات انسانی، محیطی و سیاسی است.

رضا پسند گفت: باید با ایجاد اردوگاه آوارگان زیرساخت های اولیه همچون سیستم های گرمایشی و سرمایشی برق، آب، سیستم های مخابراتی، خدمات بهداشتی و درمانی، مواد غذایی، در این اردوگاه فراهم شود.

وی در پایان از همه دستگاه های خدماتی، نظارتی و امنیتی خواست ضمن کشیک و آماده باش کامل آمادگی لازم برای مدیریت و ساماندهی وضعیت پناهجویان احتمالی در مرزهای استان را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

ورود پناهجویان عراقی به ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.