مسئول پایانه مرزی شهرستان میرجاوه گفت: از ۲۴ شهریورماه تاکنون حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی کربلا از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شده‌اند.

ورود ۱۰ هزار زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا کیخا مسئول پایانه مرزی میرجاوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 24 شهریورماه تاکنون حدود 10 هزار زائر پاکستانی کربلا از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شده‌اند که پس از اسکان موقت عازم کربلا شده‌اند.

کیخا افزود : هر سال با فرا رسیدن ایام عزاداری محرم کاروان‌های عزاداران حسینی(ع) از پاکستان وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند، که البته این روند سال به سال در حال گسترش است و از سال گذشته شدت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکثر کاروان‌های زائرین پاکستانی با اتوبوس وارد کشور می‌شوند، تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه 61 هزار و 36 مسافر از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده‌اند و 53 هزار و 590 نفر نیز از طریق همین مرز به کشور پاکستان بازگشته‌اند.

کیخا افزود: در 6 ماهه نخست امسال 273 دستگاه اتوبوس با ظرفیت‌های مختلف زائرین پاکستانی را به شهرهای مشهد، قم و کربلای معلی انتقال داده‌اند. ورود زائرین حسینی پاکستانی به کشور در ایام محرم افزایش چند برابری داشته به نحوی که از 24 شهریورماه تا پایان این ماه 7 هزار و 891 زائر با 90 دستگاه اتوبوس وارد کشور شده و راهی کربلا شده‌اند.

مسئول پایانه مرزی شهرستان میرجاوه گفت: زائرین در بدو ورود به این پایانه مرزی از امکانات موجود در این مجموعه که شامل زائرسرای امام خمینی(ره)، نمازخانه، غرفه‌های مجزا برای خواهران و برادران و امکانات بهداشتی است بهره‌مند شده و سپس به زائرسرای امام رضا(ع) در زاهدان منتقل می‌شوند.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان در این ایام به صورت داوطلبانه و با شور و علاقه خاصی به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی کرده و از آنها پذیرایی می‌کنند و به نحوی که اکثر زائران از حضور در استان ابراز رضایت دارند.

انتهای پیام/ع

حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار