نمایشگاه «سواد رسانه‌ای» و نخستین ساختمان شورای اجتماعی محلات و شهرآرا محله در منطقه ۶ مشهد گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در این مراسم گفت: نبود فرهنگ و سواد رسانه‌ای بیشترین آسیب را برای شهروندان به دنبال دارد که باید آن را در جامعه ترویج داد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر لحظه در حال تغییر است که خوشبختانه شهرداری مشهد، نخستین ارگانی است که در حوزه سواد رسانه‌ای و تهدیدات سایبری فعالیت دارد که امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

وی با تاکید بر اینکه تهاجمات فرهنگی باید در کنار مباحث امنیتی مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: نبود فرهنگ و سواد رسانه‌ای بیشترین آسیب را برای شهروندان داشته که در این راستا و در جهت ترویج این فرهنگ، پروژه‌های متعددی شکل گرفته که مشکلات و آسیب‌ها را تاحدی کاهش داده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه اقدامات فرهنگی، نباید تشریفاتی عمل شود که خوشبختانه در شهرداری منطقه ۶، این موضوع را شاهد بوده‌ایم.

سرهنگ جهانشیری افزود: سوء استفاده‌های مالی در امور فرهنگی، مذهبی و مراسمات خاص، باید مورد توجه مسئولان در فضای مجازی و مردم قرار بگیرد، به طوری که ثبت‌نام‌ها و خدمات باید از طریق درگاه‌های واقعی و وب سایت‌های رسمی انجام شود.

وی در ادامه گفت: اجرای برنامه‌هایی در زمینه عزاداری‌های ایام محرم و صفر و اربعین، کاری است که باعث می‌شود که انقلاب خود را به همه معرفی کنیم و ایجاد امنیت بزرگترین دستاورد آن خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: سالم‌سازی، استفاده بهینه از فضا‌های بوستان‌ها، افزایش کارکرد‌های بوستان‌ها توسط شهرداری منطقه ۶ اقدام خوبی بوده که انجام گرفته است.

سید امیر مرتضوی افزود: هم‌اکنون ۸۰ میلیون کاربر در فضای مجازی فعالیت دارند و ۱۲۰ میلیون سیم کارت برای شهروندان صادر شده است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و در باید با کمک حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس را بحث سواد رسانه‌ای تقویت گردد.

وی بیان کرد: ما باید در برابر فرزندان این مرزو بوم احساس مسئولیت کنیم و نسبت به آینده آنان حساس باشیم، لذا مسئولان تمامی ارگان‌ها باید عزم خود را جزم کنند تا در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص فضای مجازی بکوشند.


شهردار منطقه ۶ مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: باید همه ادارات موازی‌کاری‌ها را کنار بگذارند و با کمک یکدیگر به حل مشکلات در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی بپردازند.

قاسم زوکی‌نژاد افزود: یکی از رسالت‌های شهرداری پرداختن به مباحث فرهنگی است، به طوری که از سال ۸۷ شورا‌های اجتماعی محلات در مناطق شهرداری شکل گرفت که از ۱۹ عضو به تفکیک برای هریک از نواحی مناطق شهرداری برخوردار است و شهرداری را در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی یاری می‌دهد ضمن اینکه در این راستا نخستین ساختمان شورای اجتماعی محلات شهر مشهد مقدس در بوستان رز واقع در منطقه ۶ افتتاح شد.

وی بیان کرد: علت ایجاد این مرکز در منطقه این بوده است که بیشترین معضلات اجتماعی، چون کارتن خوابی، دستفروشی و... در بوستان‌ها صورت می‌گیرد. ضمن اینکه شورا‌های اجتماعی محلات به دلیل اینکه نمایندگان مختلفی از نیروی انتظامی، مدارس، کسبه، بانوان و .. را در اختیار دارد، می‌تواند به رفع مشکلات شهروندان و منطقه کمک کند.

زوکی‌نژاد افزود: راه‌اندازی دبیرخانه شورای اجتماعی محلات و حضور شهرآرا محله در این بوستان از دیگر مواردی است که در این مراسم افتتاح شد.

وی اضافه کرد:با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بهره‌گیری از فضای مجازی که به فضای واقعی مردم مبدل شده است، ما را با معضل نداشتن سواد رسانه‌ای و تهدیداتی در این باره روبرو کرده که در این راستا شهرداری منطقه ۶، نمایشگاهی تحت عنوان سواد رسانه‌ای در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز ایجاد کارگروه پیشگیری از آسیب‌های این فضا‌های اجتماعی را در همین بوستان برگزار کرده است.

شهردار منطقه ۶ مشهد گفت: با افتتاح اولین دفتر شورا‌های اجتماعی محلات، دایر شدن نمایشگاه سواد رسانه و ایجاد کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این مکان و حضور شهرداری، پلیس فتا، دادگستری، آموزش و پرورش، شورا‌های اجتماعی محلات می‌توان در جهت افزایش سواد رسانه‌ای و کاهش آسیب پذیری فضا‌های مجازی به قشر جوان گام برداشت.

گفتنی است، در این مراسم از پوستر نخستین نمایشگاه «سواد رسانه‌ای» نیز رونمایی شد.

 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.