اگر رسانه‌ها ومردم مطالبه گر باشند جامعه برنامه محور می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مطالبه گری رسانه‌ها کمک می‌کند تا مدیران و مسئولان جامعه با فضای واقعی پیرامون خود آشنا و خدمت رسانی دقیق‌تر صورت بگیرد و لازم است که مطالبه گری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به گستردگی فضای رسانه‌ای ونقش آن افزود: جامع نگاه نکردن به مسائل در رسانه‌ها باعث فریب مردم می‌شود و امروز گسترش شبکه‌ها و رسانه‌ها باعث شده مردم بتوانند با نگاه دقیق چندین رسانه با واقعیت‌ها آشنا شوند.

امام جمعه تربت جام گفت: امروز باید با هوشیاری در فضای رسانه‌ای حضور فعال و چشمگیر داشته باشیم و بدانیم تعداد و فراوانی رسانه باعث شده مردم برای دریافت اطلاعات به چند منبع مورد اعتماد رجوع کنند پس تلاش کنید منبع مورد اعتماد مردم و مسئولین باشید.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به قدرت رسانه گفت: رسانه‌ها نقش اساسی در اطلاع رسانی ایفا می‌کنند که لازم است برای مطالبه گری عمومی مردم را آموزش دهند که هدف اصلی مطالبه گری کمک به مدیران است.

وی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در گفتن حقایق افزود: مطالبه کردن حق، راه خودش را دارد و لازم نیست همه مطالب را به فضای عمومی کشانده شود که در این میان با آبروی افراد بازی شود مطالبه گری با مچ گیری متفاوت است.

امام جمعه تربت جام با اشاره به نحوه مطالبه گری گفت: رسانه‌ها و کسانی که تربیون دارند با بیان حقوق مردم و وظایف آنان تلاش کنند تا مطالبه گری از همه براساس قانون و وظایف دستگاه تبدیل به یک گفتمان فرهنگ شود.

حجت الاسلام طاهری افزود: مطالبه گری باید برای حل مشکلات و رسیدگی به معضلات مردم و دستگاه‌ها باشد و نباید طوری رسانه عمل کند که حاشیه‌ها اصل جلوه کند.

وی گفت: رسانه‌ها باید بتوانند مردم را تحلیل کننده مسائل بار بیاورند که این امر مهم بر عهده آن‌ها می‌باشد که با ارائه تحلیل‌های درست و دقیق می‌توانند مردم را آموزش دهند.

امام جمعه تربت جام افزود: هدف مطالبه گری از مسئولان حرکت کردن آن‌ها به سمت اهداف و احقاق حقوق مردم می‌باشد تا آنان بداند نقاط ضعف سیستم کجاست.

حجت الاسلام طاهری گفت: اگر رسانه‌ها ومردم مطالبه گر باشند دیگر جامعه دچار شخص محوری نبوده و برنامه محور می‌شوند و این امر با بالا بردن سواد رسانه‌ای مردم محقق می‌شود و اینگونه رسانه برای آنان جذاب می‌شود.

انتهای پیام// س. ج
 

مطالبه گری عمومی باعث توانمندی مدیران مشود

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.