معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان 80 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد فرامرز معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خراسان شمالی با بیان این که 42 میلیارد ریال از این اعتبار از منابع استانی و 38 میلیارد ریال از منابع ملی تامین می شود،گفت: هم اکنون طرح های آبخیزداری در استان تنها در 8 درصد از مساحت سطح حوزه های آبخیز استان اجرایی شده است.

وی افزود: کمبود اعتبار سبب شده تا برنامه های اجرای طرح های آبخیزداری رشد قابل انتظار را نداشته باشد.

فرامرز با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در حوزه های شهری یکی از اولویت های امسال است ، اظهار کرد: این طرح ها باید در سطح 430 هزار هکتار اجرایی شود اما انجام طرح های آبخیزداری تنها 31 درصد از این سطح مطالعه تفصیلی شده و تنها در سطح 16 درصد نیز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیز داری در حوزه های شهر بجنورد درسطح 119 هزار هکتار هدف گذاری شده است که امسال برای اجرای این طرح ها در حوزه پسته، 10 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

وی با اشاره به این که اقدامات انجام شده برای مطالعه تفصیلی طرح های آبخیزداری خوب و مناسب بوده است، گفت: اما اجرای این طرح ها به علت کمبود اعتبار پیشرفت مناسبی ندارد.

گفتنی است:گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع،بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

انتهای پیام/آ

هم اکنون 8 درصد طرح آبخیز داری در استان خراسان شمالی اجرا شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.