فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت:5 هکتار و دو هزار متر مربع از اراضی شهرستان بجنوردشامگاه یکشنبه در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پنج هکتار از اراضی کشاورزی و دو هزار مترمربع از اراضی ملی روستای سلولی در بخش مرکزی بجنورد شامگاه یکشنبه در آتش سوخت.

وی با بیان این که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت و اهالی منطقه آتش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد،افزود: هم اکنون میزان خسارت وارده شده در این حادثه در حال بررسی است.

سرهنگ حیاتی اظهار کرد: آتش زدن ته چر محصولات کشاورزی بوده که ابتدا از اراضی کشاورزی شروع شده و به اراضی ملی رسیده است .

وی تصریح کرد: شماره تلفن شبانه ‌روزی 1504 به‌ عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به‌ صورت شبانه‌ روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارشات مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می کند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که از این وسعت یک‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

انتهای پیام/آ

بیش از دو میلیون هکتار گستره منابع طبیعی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.