مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد پورقلی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: رویکرد جلب حمایت و تعامل با دستگاه‌ها و مجموعه‌های تاثیرگذار از اهداف اداره کل فنی و حرفه ای استان است که در این راستا تفاهم‌نامه بین این اداره کل و دانشگاه آزاد منعقد شده و این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشترک بین دو مجموعه بزرگ و تاثیرگذار در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد استان به واسطه دارا بودن ظرفیت‌های خیلی خوب علمی، آموزشی و پژوهشی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌تواند در زمینه توسعه مهارت و اشتغال تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر است در محل‌ها و مکان‌هایی که امکان توسعه فعالیت‌های دانشگاه آزاد وجود دارد با درخواست‌های دانشگاه موافقت کرده و روند این فعالیت‌ها را تا جای ممکن برای دانشگاه آزاد تسهیل کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: جنبه‌های الزام‌آوری در این تفاهم نامه وجود ندارد و تفاهم مبتنی بر این است که ما ظرفیت‌ها، فضا و امکانات و مجوزهایی که می‌توانیم در حوزه آموزش مهارت و کارورزی در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهیم.

پورقلی با اشاره به اهمیت تحقق اقدام و عمل در شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است، گفت: در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال، مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: با ایجاد چنین مراکزی یک فرصت آموزش مهارتی برای دانشجویان پیش می‌آید تا در زمان تحصیل، مهارتی مناسب با رشته تحصیلی خود را فراگرفته و تجربه کنند و این رویکرد می‌تواند در آینده دسترسی به فرصت‌های شغلی را برای دانشجویان سهل‌تر کند.

انتهای پیام/ح

توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با رویکرد اشتغال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار