چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در برنامه‌ و کارگاه‌های کانون‌ دایم و موقت کمیته امداد در استان اردبیل شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد کیانی معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل در جلسه بررسی و هماهنگی برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: چهار هزار و 200 نفر از مددجویان تحت حمایت در برنامه‌ و کارگاه‌های کانون‌ دائم و موقت کمیته امداد شرکت کرده‌اند که غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌های تحت حمایت یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است که در این زمینه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و هنری مختلفی برای آنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان اردبیل 29 کانون دائم و موقت کمیته امداد فعالیت دارند، افزود: مددجویان با شرکت در کارگاه‌‌ها و دوره‌های مختلف سه کانون دائم و 26 کانون موقت کمیته امداد، از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

کیانی تصریح کرد: یک‌ هزار و 200 نفر از شرکت‌کنندگان در کانون‌های تابستانی کمیته امداد را دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت تشکیل می‌دهند که برنامه‌های هدفمند کمیته امداد در راستای استعدادیابی، مهارت آموزی و پیشگیری از انحرافات در بین دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی بسیاری نوجوانان و جوانان تحت حمایت را تهدید می‌کند و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت حمایت سبب می‌شود تا علاوه بر ارتقاء سطح فکری و فرهنگی، دانش آنان نسبت به مسائل پیرامونی خود افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای تفریحی یک‌روزه از دیگر برنامه‌های حائز اهمیت حوزه فرهنگی کمیته امداد است، گفت: تا کنون در چهار مرحله، اردوی یک‌ روزه برای مددجویان تحت حمایت برگزار شده و 400 نفر از مددجویان در اردوهای یک‌ روزه شرکت کرده‌اند که تا پایان شهریورماه نیز حدود 800 نفر از خانواده‌های تحت حمایت نیز به اردوهای یک‌ روزه اعزام خواهند شد.

کیانی با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر ارائه خدمات حمایتی، بحث فرهنگی و آموزشی خانواده‌های تحت حمایت را نیز در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان، محور فعالیت‌های کمیته امداد است که همواره در راس برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

 

انتهای پیام/ع

خدمات کانون‌های تابستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار