رئیس انجمن شرکت‌های همکار آزمایشگاه استاندارد بوشهر گفت: ۵۷ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده که نقش مهمی در اقتصاد جامعه، بهبود کیفیت محصولات و ارتقای وضعیت اشتغال دارد.

۵۰۰ میلیارد ریال در ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد بوشهر سرمایه‌گذاری شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ایوب محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نقش مهم استاندارد در ایجاد زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت اظهار داشت: ترویج فرهنگ استاندارد و رعایت آن در همه عرصه‌ها به ویژه در امور غذایی، خدماتی و اقتصادی از اولویت‌ها است چراکه توسعه و پیشرفت بدون توجه به استاندارد امکان پذیر نیست.

رئیس انجمن شرکت‌های همکار آزمایشگاه استاندارد بوشهر با بیان اینکه ۵۷ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان بوشهر فعالیت می‌کند، تصریح کرد: نظارت بر کیفیت کالا‌های وارداتی، محصولات صادراتی، تدوین استاندارد‌ها از جمله وظایف این آزمایشگاه‌های همکار است.

محمودی با اشاره به اینکه آزمایشگاه همکار استاندارد بیش از یک‌هزار و ۶۰۷ ردیف قلم کالا مورد آزمون قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر با داشتن ظرفیت بالا به عنوان مرکز آزمایشگاه‌های قطب جنوب کشور معرفی شده به‌گونه‌ای که ۹۵ درصد کالا‌های وارداتی، ۱۰۰ درصد کالا‌های تولیدی در استان و ۹۵ درصد کالا‌های صادرداتی در این آزمایشگاه‌ها صلاحیت آن‌ها تایید می‌شود.

وی از سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در آزمایشگاه‌های استاندارد این استان خبر داد و افزود: ۵۷ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان بوشهر با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده که نقش مهمی در اقتصاد جامعه، بهبود کیفیت محصولات و ارتقاء وضعیت اشتغال دارد.

رئیس انجمن شرکت‌های همکار آزمایشگاه استاندارد بوشهر با تاکید بر نقش مهم آزمایشگاه‌های استاندارد در ایجاد اشتغال بیان کرد:آزمایشگاه‌های استاندارد که با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده سبب ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نیروی کارشناس به بالا شده است.

محمودی، رونق اقتصادی در استان بوشهر را یکی از نتایج اعتماد و حمایت از بخش خصوصی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های همکار استاندارد دانست و خاطر نشان کرد: از ۵۷ شرکت آزمایشگاهی یاد شده ۱۸ شرکت آن موفق به دریافت گواهینامه ۱۷۰۲۵ "مدیریت کیفیت آزمایشگاه" شده اند.

انتهای پیام /پ

۵۰۰ میلیارد ریال در ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد بوشهر سرمایه‌گذاری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.