مدیر کل استاندارد بوشهر از شروع اجرای طرح طاها به منظور استانداردسازی بازار استان بوشهر، طی سال جاری خبر داد.

طرح استانداردسازی بازار استان بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره مند صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در دو مرحله اجرا می شود که در مرحله نخست، بازرسی از مراکز عرضه جهت بررسی کالاهای عرضه شده از نظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد آن ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در مرحله دوم نیز نمونه برداری محصولات مشمول استاندارد اجباری، با استفاده از اعتبارات سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد که در این مرحله، کارشناسان اداره کل به مراکز عرضه مراجعه و با نمونه برداری از کالاهای پرمصرف و حساس که ارتباط بیشتری با سلامتی مردم دارند و نیز آزمون این فرآورده ها در آزمایشگاه های استاندارد، از کیفیت محصول اطمینان حاصل می کنند.

مدیر کل استاندارد استان بوشهر گفت: در صورتی که کالای خریداری و آزمون شده با استاندارد مربوط مغایرت داشته باشد، موارد به اداره کل استاندارد استان و تولید کننده کالا اعلام تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد و نیز با واحد صنفی عرضه کننده کالای غیر استاندارد اقدام قانونی لازم انجام شود.

بهره مند یادآور شد: اجرای طرح طاها در کشور اعتمادسازی به علامت استاندارد را بیشتر کرده و باعث می شود کیفیت کالاهای عرضه شده در سطح کشور مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.