سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه گفت: طی 6 ماهه نخست امسال بیش از 400 قلاده سگ علیه هاری واکسیناسیون شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رمضانی،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت : در شش ماهه نخست سال 418 قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری واکسینه و شناسنامه بهداشتی برای آن ها صادر شده است.

وی افزود : هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: میزان کشندگی بـــــــالا ( صددرصد) به طوری است که پس از ظهور علایم بیماری چه در انسان و چه در حیوان درمان پذیر نبوده و بیمار محکوم به مرگ است.

رمضانی افزود: جلوگیری از افزایش روند موارد حیوان گزیدگی انسانی که سالانه مبالغ زیادی صرف خرید سرم و واکسن ضد هاری جهت درمان و پیشگیری می شود، تلفات و خسارات اقتصادی زیاد از مهمترین برنامه های دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه اکثر مرگ و میر های انسانی بر اثر عدم اطلاع و آگاهی در مراجعه به موقع و سریع جهت واکسیناسیون اتفاق افتاده است،گفت: برخی فکر می کنند که تنها سگ ها بیماری را منتقل می کنند در حالی که کلیه حیوانات وحشی مثل گرگ ، شغال، روباه و کلیه حیوانات اهلی مثل سگ، گربه، الاغ، گاو، گوسفنــــد، شتر می تواند بیماری را منتقل کنند.
انتهای پیام/ب


مبارزه با هاری در سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.