50 گروه ثابت و سیار دامپزشکی خراسان جنوبی در ایام محرم آماده ارائه خدمات رایگان به مردم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رفیعی پور ، مدیرکل دامپزشکی استان گفت : در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه دهه اول محرم 28 گروه ثابت و 22 گروه سیار در استان بر ذبح بهداشتی دام نظارت دارند.


وی افزود: ناظران ذبح شرعی، دامپزشک، بازرس بهداشتی در ساعات کاری صبح و عصر در کشتارگاه ها، پست های دامپزشکی و قربانگاه ها بر ذبح بهداشتی و کشتار دام های سالم نظارت دارند.


علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه ذبح دام در اماکن عمومی و خیابانها تخلف محسوب می شود، گفت: چنانچه از سوی مردم شکایتی به تلفن 1512 صورت گیرد از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.


مدیرکل دامپزشکی استان افزود: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان بویژه بیماری های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه‌ ریزی‌ و مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط صورت گرفته که امیدواریم با اقدامات انجام شده به بهترین شکل امر نظارت بر دام های نذری اجرا شود.


وی با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف 24 ساعت باید در یخچال نگهداری شود، گفت: نگهداری گوشت تازه در یخچال خطرانتقال عوامل بیماری‌ زا را به حداقل می رساند.


رفیعی پور گفت: شماره تلفن‌های 4-32233821 و کدچهار رقمی 1512 در مرکز استان و در شهرستان ها شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی است.
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.