رانش خاک، عامل ریزش تونل گردنه چری در استان چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، رانش خاک را عامل ریزش تونل گردنه چری اعلام کرد.

وی گفت: در سال گذشته قسمتی از این تونل حفاری شد، اما پس از آغاز بارندگی ها، ناپایداری‌هایی در قسمت ورودی پروژه مشاهده شد که با توجه به جنس خاک منطقه و وجود آب فراوان در بافت آبرفتی این نقطه، ادامه عملیات حفر تونل متوقف و ایمن سازی طرح شروع شد.

قاسمی افزود: این ایمن سازی شامل سه مرحله کاهش شیب، ایجاد پله در ترانشه ورودی و ساخت حفاظ بتنی بود.

وی اضافه کرد: در حالی که عوامل اجرایی، مشغول بتن ریزی جهت ساخت حفاظ ورودی تونل بودند تا در صورت از سرگیری عملیات حفاری، از مخاطرات احتمالی جلوگیری شود و عبور و مرور و عملیات اجرایی با ایمنی کامل صورت پذیرد، توده خاک و سنگ قسمت بالادست دهانه تونل ریزش می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه سه نفر کشته و پنج نفر مصدوم شدند اظهار داشت: عملیات آواربرداری و امدادرسانی به حادثه دیدگان به دلیل خطر ریزش مجدد و مشکلات جاگیری و دسترسی ماشین آلات، ۸ ساعت به طول انجامید.

لازم به ذکر است: تا اطلاع ثانوی و به علت نبود ایمنی لازم، ادامه عملیات احداث تونل گردنه چری، تعطیل می‌باشد.

گفتنی است: حادثه ریزش تونل چری در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ در ساعت ۱۷:۴۰ سه شنبه هفته گذشته ۲۸ شهریور ۹۶ سه کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت.

عملیات احداث تونل گردنه چری به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر، و با اعتبار اولیه ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری و مرکز بخش دوآب صمصامی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهابی پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار