استاندار چهارمحال و بختیاری برای بررسی ابعاد حادثه ریزش ورودی تونل چری در کوهرنگ، دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان حادثه ریزش تونل در حال احداث گردنه چری تأکید کرد: معاونت امور عمرانی استانداری، اداره کل مدیریت بحران و راه و شهرسازی استان موظفند نسبت به پیگیری و اعلام نظر کارشناسی درخصوص ابعاد مختلف این حادثه از طریق رسانه‌های گروهی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از لحظات ابتدایی وقوع حادثه، تمامی مسئولان به همراه نیرو‌های امدادی و مردمی و محلی وارد منطقه شده و کار امدادرسانی را آغاز کردند گفت: همکاری، تعامل و همراهی مردم، مسئولان و گروه‌های مختلف امدادرسان در این زمینه مطلوب و قابل تقدیر است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ادامه عملیات اجرایی احداث تونل چری بایستی با رعایت نکات ایمنی و براساس استاندارد‌های علمی انجام تا از بروز دیگر حوادث احتمالی جلوگیری شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه گردنه چری یکی از سخت گذرترین محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری است و تاکنون ده‌ها نفر در این مسیر به علت سرما و یا سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند گفت: احداث تونل چری با هدف رفع نقاط حادثه خیز و کاهش خسارات جاده‌ای و براساس نظر متخصصان و مشاوران کشوری انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به خشکسالی‌های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان داری و مهار سیلاب‌ها با هدف ارتقای بهره وری در مدیریت و مصرف منابع آب باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به همین منظور کاهش فشار برای استفاده از منابع آب و جلوگیری از توسعه طرح‌های آبی ضروری است.

سلیمانی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت آب بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت چهارمحال و بختیاری در حالت بحران قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان داری و مهار سیلاب‌ها در چهارمحال و بختیاری اعتبارات مطلوبی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: حادثه ریزش تونل چری در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ در  ساعت ۱۷:۴۰ سه شنبه گذشته ۲۸ شهریور ۹۶، سه کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت.

چری از گردنه‌های صعب العبور و برفگیر در مسیر استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که هر ساله با لغزندگی و راهبندان فراوان در فصل سرما مواجه ‌می‌شود.

عملیات احداث تونل گردنه چری به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر، و با اعتبار اولیه ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری و مرکز بخش دوآب صمصامی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.