مدیر بنیاد فارس‌شناسی از رونمایی از کتاب اخبار فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ منصور طبیعی مدیر بنیاد فارس‌شناسی گفت: کتاب اخبار فارس حاوی مجموعه مطالبی از میانه عصر قاجار تا حوالی مشروطه در مورد حوادث فارس برگرفته از روزنامه‌های وقایع اخباریه، ایران و دولت ایران تالیف مرحوم جمشید صداقت‌کیش رونمایی شد.

وی افزود: مطالب درج شده در کتاب اخبار فارس روشنگر گوشه‌های نادیده تاریخی است که در پیدایش هویت امروز نقش کلیدی و اساسی دارد.

طبیعی ادامه داد: این کتاب آخرین اثر مولف است که از سوی بنیاد فارس‌شناسی استان فارس در ۷۲۶ صفحه حاوی اخبار سال‌های ۱۲۶۷ تا ۱۳۲۱ هجری قمری برابر با ۱۲۲۹ تا ۱۲۸۲ هجری شمسی مربوط به فارس و به ویژه شیراز است.

مدیر بنیاد فارس شناسی بیان کرد: این بنیاد از سال ۱۳۷۲ به عنوان موسسه خیریه پژوهشی آغاز به کار کرده و دراین مدت تاکنون ۲۰۰ جلد کتاب در عرصه‌های شناسایی فرهنگ فارس چاپ کرده است.

وی اظهار داشت: این بنیاد بدون کمک‌های مالی از سوی دستگاه‌های دولتی و با وجود مشکلات کمبود بودجه توانسته آثار فاخر فرهنگی، اجتماعی و تاریخی استان فارس به ویژه شیراز را چاپ و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار دهد.

مدیر بنیاد فارس‌شناسی گفت: کتاب اخبار فارس آخرین اثر مرحوم صداقت‌کیش است که بر اثر فوت مولف وقفه‌ای چندساله در چاپ این اثر ایجاد شد، اما با تلاش‌های انجام شده به چاپ رسید.
انتهای پیام/ر

چاپ ۲۰۰ جلد کتاب در عرصه‌ شناسایی فرهنگ فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار