کتاب آثار برگزیده شعر رضوی اقوام ایرانی در شیراز رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی امیدبخش معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس و دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی «شعر رضوی اقوام ایرانی» به قرائت پیام رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم پرداخت.


وی افزود: استان فارس و شیراز پس از استان خراسان رضوی و مشهد که پانزدهمین دوره جشنواره را میزبانی می‌کند، از سال ۱۳۸۳ تاکنون ۱۴ دوره میزبان جشنواره رضوی بوده که در ۱۲ دوره نخست آن پذیرای آثار تجسمی هنرمندان رضوی بود.


امید بخش اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در قالب درخواستی به بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) داده شد که با توجه به رویکرد ادبی شهر شیراز میزبان جشنواره ادبی شعر رضوی اقوام ایرانی باشد که مورد موافقت قرار گرفت و امسال برای دومین دوره پیاپی میزبانی آن به شهر شعر و ادب سپرده شد.


وی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را نسبت به دوره نخست شاهد رشدی ۱۰۰ درصدی عنوان کرد و افزود: ۴۰۰ اثر از بیش از ۳۰۰ شاعر مطرح کشور به دبیرخانه رسید.


امیدبخش بیان کرد: در دوره نخست آثار شاعران ٤ گویش میزبانی شد که خوشبختانه امسال از ۱۰ گویش اقوام ایرانی آثار رسید.


وی گفت: قرار است با برنامه‌ریزی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سال آینده بتوان بخش ویژه‌ای را با عنوان «امین ولایت» با محوریت احمدبن موسی، شاهچراغ (ع) به این جشنواره افزوده که افزون بر بخش ویژه امام رضا (ع) میزبان آثار ارزشمندی پیرامون این حضرت باشیم.


معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس تصریح کرد: در این جشنواره از ۲۴ شاعر با گویش‌های آذری، خوزی، مازنی، لری، کردی، سمنانی، خراسانی، بلوچی، گیلکی، فارسی و فارسی- لری ۱۹ نفر برگزیده اول تا سوم حایز دریافت جایزه و ٥ شاعر با گویش‌های فارسی، فارسی – لری و لری شایسته تقدیر اعلام شدند.


به مناسبت دهه کرامت و با حضور شاعران مطرح کشوری و استانی مراسم اختتامیه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی برگزار و برای نخستین بار در دومین جشنواره ملی «شعر رضوی اقوام ایرانی» کتاب آثار برگزیده رونمایی شد.
انتهای پیام/ر

اختتامیه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار