تیم ملی والیبال بانوان ایران در نخستین دیدار رقابت‌های انتخابی زنان جهان به مصاف تیم ملی تایلندی می‌رود كه میزبان این رقابت‌هاست.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های والیبال انتخابی زنان جهان، در منطقه آسیا امروز آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران باید در گام نخست به مصاف تیم ملی زنان تایلند برود.

شاگردان مصطفی شجاعی در شرایطی به مصاف تایلند خواهند رفت كه با تیمی جوان راهی این رقابت‌ها شدند و در اولین دیدار ، مصاف با میزبان قدرتمند را برگزار خواهند كرد.

دیدار دو تیم ایران و تایلند از ساعت 15 و 45 آغاز خواهد شد. هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم از 7 تا 28 مهرماه سال 1397 به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.قاره آسیا علاوه بر میزبان (ژاپن)، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم‌ها بر اساس مسابقات انتخابی مشخص می‌شوند.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی جهان در قاره آسیا با حضور 10 تیم در دو گروه برگزار می‌شود که یک گروه پنج تیمی به میزبانی قزاقستان (گروه الف) و پنج تیم دیگر هم به میزبانی تایلند (گروه ب) با هم رقابت می‌کنند.

گروه بندی این رقابت‌ها به قرار زیر است که تیم ملی والیبال بانوان ایران در تایلند به مصاف حریفان سرسخت خود می‌رود:

گروه A به میزبانی قزاقستان: چین، قزاقستان، چین تایپه، استرالیا و فیجی

گروه B به میزبانی تایلند: کره جنوبی، تایلند، ویتنام، ایران و کره شمالی

تیم ملی والیبال بانوان ایران در مرحله نخست انتخابی موفق به کسب عنوان قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی شد و به مرحله نهایی صعود کرد. تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های شهر «ناخون پاتوم» تایلند برای كسب نخستین سهمیه جهانی زنان بزرگسال خود به میدان می‌رود، اما اولویت فدراسیون در این تورنمنت کسب تجربه بازیکنان جوان برای میادین پیش روست به همین دلیل تیم ایران با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان راهی این رقابت‌ها شده است.

انتهای پیام/

ایران – تایلند؛ آغاز نبرد دختران ملی‌پوش والیبال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار