گروه‌های جهادی خدمت به محلات حاشیه شهرمشهد اقدامات جهادی خود را در مدارس با عنوان "فصل مهربانی" آغاز کردند.

فصل مهربانی در مدارس حاشیه شهرمشهد آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  جواد بیوکی مدیر امور مناطق و اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: این طرح که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزار می‌شود، با هدف تقویت مشارکت اجتماعی مردمی و روحیه کار جمعی جهت رفع مشکلات و مسائل شهری انجام می‌شود.

مدیر امور مناطق و اجتماعی ادامه داد: طرح فصل مهربانی که با استقبال و مشارکت زیادی از جوانان و نوجوانان مشهدی رو به رو شد، تلاش می‌کند تا با بهسازی و بازسازی مدارس حاشیه شهر محیط بهتر و آرامش بخش‌تری را برای نوجوانان مستعد و پرتلاش حاشیه شهر فراهم کند.

وی افزود: فراخوان عمومی این طرح در بین تشکل‌ها، مساجد، هیئت ها، کانون‌های فرهنگی و عموم علاقه ‌مندان توزیع شد و بیش از 50 گروه جهادی، بهسازی و تنظیف مدارس را انجام می‌دهند.

جواد بیوکی گفت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی در مدارس در دو قالب عمرانی و فرهنگی اجرا می‌شود که در قالب عمرانی بهسازی مدرسه، رنگ آمیزی دیوارها، ترمیم میز و نیمکت ها، تنظیف مدرسه، تعویض شیشه‌های کلاس‎ها، نصب سایبان و در قالب فرهنگی برگزاری جشن‌های آغاز سال تحصیلی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان سال اولی و فضاسازی سطح مدرسه جهت آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود.

مدیر امور مناطق و اجتماعی افزود: در این طرح با افزایش همکاری‌های مشترک بین گروه‌ها و تشکل‌های مختلف، همدلی، روحیه صمیمیت و مشارکت در رفع مشکلات همشهریان و هم‌نوعان تقویت می‌شود و در نهایت بین مردم و سیستم آموزش و پرورش همکاری‌های گسترده تری شکل می‌گیرد.

جواد بیوکی در ادامه افزود: همچنین در شناسایی بیشتر نقاط ضعف و قوت مدارس و دانش‌آموزان مستعد و توانمند کمک می‌شود و در نهایت با فراهم کردن محیط سالم‌ و شاداب تر، نوجوانان حاشیه شهر را به درس خواندن امیدوار می‌کند و در بلندمدت آنها را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند.

طرح" فصل مهربانی" در 35 مدرسه از مناطق حاشیه شهر از 17 شهریورماه آغاز شده و تا اول مهر ادامه دارد.


انتهای پیام//ف.ح

 

گروه‌های جهادی خدمت به محلات حاشیه شهرمشهد اقدامات جهادی خود را در مدارس با عنوان "فصل مهربانی" آغاز کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.