افندی زاده خبر داد

اختصاص 3 خط اتوبوسرانی ویژه دانش آموزان در دو منطقه تهران/ سرویس دهی رایگان برای 100 مدرسه استثنایی

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 3 خط اتوبوسرانی ویژه جابجایی دانش آموزان به صورت پایلوت در دو منطقه شهر تهران فعال می‌شود.

اختصاص 3 خط اتوبوسرانی ویژه دانش آموزان در دو منطقه تهران/ سرویس دهی رایگان برای 100 مدرسه استثناییبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهریار افندی زاده قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سرویس مدارس که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید افزایش 30 درصدی حجم ترافیک شهر را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: موضوع سرویس مدارس از جمله بحث‌هایی است که هر ساله مطرح می‌شود و امسال هم از تیرماه در این زمینه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 3 خط اتوبوسرانی ویژه جابجایی دانش آموزان به صورت پایلوت در دو منطقه شهر تهران فعال می‌شود.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران اذعان کرد: نظارت بر سرویس‌ مدارس را به شرکت تاکسیرانی محول کرده‌ایم، چرا که دستگاه نظارت از دستگاه اجرا باید جدا باشد و این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت نظارت بر تاکسیرانان می‌شود.

رصد سرویس مدارس با استفاده از کدهای درج شده بر روی برچسب خودروها

وی افزود: موضوع برچسب سرویس مدارس به صورت جدی دنبال شده است و خانواده‌ها نیز از طریق کدی که بر روی برچسب سرویس مدارس درج شده، می‌توانند سرویس مدارس را رصد کنند.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: استفاده از اتوبوس مدارس در سال تحصیلی جدید یک اتفاق جدید است و قرار شده تا 3 خط ویژه به صورت پایلوت در دو منطقه 4 و 8 واقع در شرق تهران ایجاد و دانش آموزان با فاصله 5 دقیقه جابجا شوند و این سه خط 62 مدرسه شرق تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: دانش آموزان می‌توانند از همان بلیت اتوبوس و مترو  در این خطوط استفاده کنند، البته در ابتدا از مینی‌بوس برای جابجایی مدارس استفاده می‌کنیم، اما به مرور زمان از اتوبوس‌ها استفاده خواهیم کرد و در آینده‌ای نزدیک این طرح به صورت پایلوت اجرا می‌شود و به زودی در سایر نقاط شهر نیز گسترش می‌یابد.

افندی‌زاده گفت:‌امسال هم شهرداری برای سرویس مدارس استثنایی بودجه خاص خود را اختصاص داده است و برای 100 مدرسه استثنایی خدمات رسانی رایگان پیش‌بینی شده است و به صورت رایگان دانش آموزان مدارس استثنایی را جابجا می‌کنیم .

وی در پایان گفت: ترافیک در دو هفته اول مهرماه به دلیل تغییر فصل تابستان به پاییز افزایش می‌یابد، اما امیدواریم با تمام ارگان‌ها ترافیک شهر را کنترل کنیم. همچنین مراکز کنترل ترافیک شهرداری در اختیار تمامی سازمان‌ها قرار خواهد گرفت تا ترافیک شهر را رصد کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار