رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدارس خبر داد.

برخورد پلیس با سرویس‌های غیرمجاز مدارس/ افزایش 30 درصدی ترافیک شهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سرویس مدارس که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت سرویس مدارس نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ترافیک شهر 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید پلیس با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: به اشخاصی که قصد دارند در هفته اول مهرماه برای انجام کارهای خود از خودروی شخصی استفاده کنند توصیه می‌شود تا 15 مهرماه برای کاهش ترافیک شهری در ساعت‌های قبل از 05:30 صبح و یا بعد از 10:30 صبح برای تردد در شهر از خودروی شخصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ترافیک اول مهرماه امری طبیعی است، عنوان کرد: اگر قرار بود والدین از سرویس مدارس استفاده نکنند و فرزند خود را با خودروی شخصی به مدرسه ببرند، این مسئله باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شد، اما با توجه به استفاده خانواده‌ها از سرویس مدارس تا حد زیادی به کاهش ترافیک کمک می‌شود.

 سردار مهماندار عنوان کرد: با تدابیر صورت گرفته  سعی می‌کنیم از اول مهر ماه ترافیک خودروهای شخصی را کم  کنیم.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ایمنی سرویس مدارس برای پلیس مهم است، تصریح کرد: سلامت جسمی و روحی راننده‌ها برای اخذ مجوز سرویس مدارس الزامی است، همچنین برای سرویس مدارس از رانندگانی که کمترین تخلفات رانندگی را دارند و یا سابقه تخلفات حادثه ساز ندارند، استفاده کردیم تا والدین با آرامش خاطر فرزندان خود را به محل تحصیل منتقل کنند.

سردار مهماندار عنوان کرد: خودروهایی که دانش آموزان را به مدارس منتقل می‌کنند، باید در محل مناسب پارک کنند و سدمعبر نکنند، همچنین علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای مسیر تکمیل شده است و اقدامات لازم برای جاهایی که نیاز به اصلاح دارد نیز انجام شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان با بیان اینکه پلیس در قبال سرویس‌های غیرمجاز مدارس مسئولیتی ندارد و در صورت بروز هرگونه اتفاقی مسئولیت آن با والدین است، افزود: پلیس  برابر قانون رانندگان سرویس‌‌های غیرمجاز مدارس را که مجوز لازم را ندارند، 500 هزار ریال جریمه می‌کند.

انتهای پیام /

جریمه 50 هزار ریالی در انتظار رانندگان سرویس‌های غیرمجاز مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار