رئیس پلیس راه استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم جانمایی نصب دوربین های هوشمند کنترل سرعت در جاده های برون شهری استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ رضاهمتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: امروز با حضور کارشناسان تعداد ۱۶ نقطه برای نصب دوربین ها هوشمند کنترل سرعت در مسیر های پر تردد و حادثه خیز استان جانمایی گردید .

وی ادامه داد :محل استقرار دوربین های ثبت تخلفات سرعت ، یکی از فاکتور های اصلی موثر در کاهش تصادفات و تخلفات جاده ای است و هدف از راه اندازی این دوربین ها جهت انسجام بخشی در بحث ترافیک و خدمات به مردم این استان عنوان کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: روش کار این دوربین ها بدین صورت است که دارای یک رادار لیزری است که با استفاده از رادار می تواند سرعت خودروها رو تشخیص داده و در صورت تشخیص سرعت خودرو بیشتر از حد مجاز از خودرو مورد نظر عکس گرفته و پلاک خودرو ها را برای اجرای جریمه از طریق لینک مخابراتی به سرور مرکزی راهنمایی و رانندگی ارسال می نماید و از آن طریق مورد اعمال قانون قرار گرفته و به صورت آنلاین برای راننده پیام ارسال خواهد شد.

وی اظهار داشت: تا زمانی می توان از کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در این استان سخن گفت که رانندگان فرهنگ خودداری از تردد سریع در محورهای استان را ارتقاء دهند.

وی همچنین در پایان گفت: این دوربین ها قابلیت ثبت تخلفات به صورت ۲۴ ساعته را داشته و رفتارهای ناصحیح رانندگان را رصد خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

ثبت تخلفات به صورت ۲۴ ساعته در جاده های ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.