شهردار کرمانشاه با تأکید بر اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک به طور جد در دستور کار قرار دارد، از خرید و نصب 18 دوربین‌ ثبت تخلفات سرعت غیرمجاز و نظارت تصویری در معابر این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛ عبدالرضا شعبانی گفت: به منظور آرام سازی و روان‌سازی جریان عبور و مرور وسایل نقلیه و پیشگیری از بروز خطرات ترافیکی، این دوربین‌های کنترل ترافیک در دو مدل نظارت تصویری(8 دوربین) و ثبت تخلفات رانندگی(10 دوربین) با جانمایی‌های صورت گرفته در سطح شهر نصب می‌شوند.

شعبانی تأکید کرد: دوربین‌های نظارت تصویری در محل تقاطع‌های مهم ومیادین ودوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌ها و دوربین‌های نظارت بر عبور خودروها از چراغ‌های قرمز در تقاطع‌های مهم نصب شده‌اند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه نصب این دوربین‌ها یکی از کارآمدترین ابزارهای حوزه ترافیکی است و می‌تواند باعث کاهش سوانح رانندگی و تخلفات رانندگی شود، ادامه داد: نصب این دوربین‌ها کمک شایانی به روان سازی جریان ترافیک و برقراری انضباط ترافیکی در سطح معابر خواهد کرد و از بروز خطرات مربوط به تصادفات پیشگیری می‌کند.

وی افزود: علاوه بر گسترش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر، توسعه سیستم ثبت تخلفات سرعت به ویژه در بزرگراه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

شعبانی گفت: متاسفانه شاهدیمبسیاری از رانندگان توقف پشت خط ایست را فراموش کرده‌اند و در بسیاری از موارد این قانون را رعایت نمی‌کنند که امیدواریم با تجهیز معابر و بزرگراه‌های شهر به این سیستم شاهد کاهش این نوع تخلفات در شهر باشیم.

وی با اشاره به حساسیت‌های موجود در بحث ترافیک، خاطرنشان کرد: دوربین‌های موجود به صورت شبانه‌روزی وقایع ترافیکی را کنترل و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.