در ششمین جلسه کمیسیون آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی بر رفع نقاط حادثه خیز آزاد راه ساوه –همدان تاکید شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اراک ،معاون عمرانی استاندارمرکزی دراین جلسه با اشاره به وقوع تصادفات زنجیره‌ای، فوتی و تکرارآن در این آزاد راه گفت: باید کمیته ای فنی و تخصصی ، مرکب از مدیریت بحران، پلیس راه  ، صداوسیما و اورژانس تشکیل و بمنظور کاهش تصادفات و فوتی های این محور ت اقدامات لازم انجام  شود .

عزیز فیلی امداد رسانی هوایی به ویژه درسفرهای نوروزی را بسیار مهم دانست و گفت باید موضوع انتقال هلی‌کوپتر به استان مرکزی پیگیری شود.

وی اضافه کرد : مخابرات استان مرکزی موظف است تا تمام نقاط را برای استفاده مردم از سامانه اورژانس پوشش دهی کند زیرا بعضی نقاط هستند که مردم از آنجا نمی‌توانند با سامانه اورژانس یا همان خط 115 تماس بگیرند.

همچنین مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی در این جلسه گفت: بمنظور کنترل سرعت خودرو ها در آزاد راه ساوه – همدان 12 دوربین کار گذاشته شده است که در بهمن ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد که با اضافه شدن این تعداد دوربین هوشمند ، تعداد دوربین های استان به 24 عدد می رسد.

بهرامی نیا افزود: دوربین های کنترل سرعت هوشمند در محورهای ساوه -همدان ،سلفچگان- اراک و اراک -بروجرد قرار دارند.

وی گفت: تا آبان ماه سال 95 کل محورهای اصلی و شریانی استان مرکزی به دوربین های ثبت تخلفات سرعت در هر 20 کیلومتر مجهز می شوند.

کهریزی ، رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز گفت: 34 نقطه پرحادثه در استان از مهرماه سال گذشته تا مهر ماه امسال شناسایی شده است که گردنه سرخاب در محور اراک- قم بالاترین ضریب حادثه را به خود اختصاص داده است.

دکتر فرزین خشنودی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی هم گفت: در 9 ماهه ابتدای امسال 12 هزار و 543 نفر در استان مرکزی مصدوم شده اند که از این تعداد 11 هزار و 226 مصدوم از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شده است و مابقی از طریق افراد به بیمارستان منتقل و برای انها پرونده تشکیل شده است .


انتهای پیام/پ

برچسب ها: اراک ، تصادفات ، زنجیره ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.