دوازده نفراز طلاب مدرسه علمیه محمودیه کرمان امروز در مراسمی به دست نماینده ولی فقیه در استان کرمان معمم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مدیر حوزه های علمیه کرمان در این آیین گفت: امسال 77 نفر از طلاب  حوزه های سراسر استان کرمان ملبس می شوند.
حجت الاسلام الله وردی اقزود: طلاب باید به سطحی از علم برسند که بتوانند پاسخگوی مسائل باشند و از نظر علمی باید پنج سال از آغاز درس خواندن آنها در حوزه بگذرد.
وی درادامه افزود: امسال با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه 2300 نفر در کرمان درس را آغاز می کنند که از این تعداد حدود 400 نفر ورودی جدید هستند.
دراین مراسم آیت الله جعفری گفت: برای اینکه مبلغ خوبی برای دین و مکتب باشید باید خوب درس بخوانید و به مرتبه عالی از تحصیل برسید.
وی گفت: خطیب خوب طلبه ایست که حرف وی حرف روز باشد و حرف مردم را بزند و بدانید که علم طلبه سرمایه اوست و بدون سرمایه نمی توانید موفق باشید.
رییس شورای حوزه علمیه استان کرمان پرداختن به تزکیه نفس را امر مهم دیگری برای طلاب برشمرد وافزود: این مهم از درس خواندن هم مهمتر است.
وی ادامه داد :کسی که معمم می شود باید به فصاحت و بلاغت توجه جدی داشته باشد و بعد از ملبس شدن وظیفه اش سنگین تر می شود چراکه تبلیغ دین کاری سخت اما ارزشمند است.

انتهای پیام/ی

ملبس شدن طلاب کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار