معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییرات اخیر در شیوه نامه اردو‌های دانش آموزی، ایمنی و ورود نهاد‌های مربوطه را مورد توجه قرار می‌دهد.

تمهیدات ویژه آموزش و پرورش برای افزایش ایمنی اردوها/ پیشنهاد وجود ۳ راننده در خودرو حامل دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت بازنگری در شیوه نامه اردوهای دانش آموزی و تغییرات آن بیان کرد:  با توجه به حادثه اخیر پیگیری برای اصلاح شیوه‌نامه افزایش یافته و نسخه جدید آن نسبت به شیوه نامه های قبلی کامل تر خواهد بود.

وی افزود: در نسخه های قبلی شیوه نامه ابلاغ فقط از سوی وزیرآموزش و پرورش و با امضای وی بوده است اما در شرایط جدید شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون ایمنی راه ها نیز با توجه حوزه مسئولیت های خود در ابلاغ شیوه نامه تاثیرگذار خواهند بود اما این مساله هنوز قطعی نشده و در مرحله پیشنهاد قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  ابلاغ شیوه نامه با مشارکت سایر نهادهای مربوطه تکایفی برای آنها تعریف می کند، گفت: به عنوان مثال کمیسیون راه می تواند درتامین ایمنی راه ها نقش بسزایی داشته باشد.

خطر کاهش اردوهای دانش آموزی با ممنوعیت  ترددشبانه

فیض در مورد تصمیمات مربوط به تردد در شب با اشاره اینکه تاکید وزیر آموزش و پرورش  ممنوعیت فعلی سفرهای شبانه است، بیان کرد: البته این ممنوعیت هنوز به طور قطع تصویب نشده است.

وی با بیان اینکه می توان گزینه هایی را برای افزایش ایمنی حرکت در شب مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: اسکورت خودروهای حامل دانش آموزان با ماشین پلیس و  وجود سه راننده  شامل 2 راننده و یک کمک راننده در خودروی حامل دانش آموزان نقش موثری خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در شرایطی که ممنوعیت تردد در شب قطعی شود افزایش زمان اردوهای دانش آموزی همچنین  افزایش هزینه های اردو را به دنبال دارد که این مساله موجب کاهش تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار