مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: خانه‌های امید بازنشستگان به‌منظور ارائه خدمات مناسب به این قشر در 23 استان کشور راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی خانه‌های امید بازنشستگان در 23 استان کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اکبر شیرمحمدی مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری،در مراسم افتتاحیه خانه امید بازنشستگان شهرستان محلات گفت: هم‌اکنون خانه‌های امید بازنشستگان در 23 استان دایر شده و در حال حاضر 38 خانه در سطح کشور وجود دارد که بازنشستگان از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه از خانه‌های امید بازنشستگان در کشور استقبال خوبی از سوی این قشر صورت گرفته و در این خانه‌ها کلاس‌های متنوعی برای بازنشستگان در حال برگزاری است که امیدواریم با تمهیدات پیش‌بینی شده برای بازنشستگان شهرستان محلات استقبال خوبی از خانه امید این شهرستان صورت گیرد.

شیرمحمدی تصریح کرد: اکنون یک میلیون و 350 هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی وجود دارد که امیدواریم امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری شاهد کاهش مشکلات بازنشستگان باشیم و در این راستا اقداماتی همچون کمک به تسهیل در دریافت وام و پیگیری مسائل مالی بازنشستگان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی در حاشیه این افتتاحیه بیان کرد: دومین خانه بازنشستگان استان پس از شهر اراک به‌صورت رسمی در شهرستان محلات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علیرضا جلالی در ادامه افزود: بازنشستگان نیاز به حمایت مسئولان دارند و باید فضایی برای رشد آنها فراهم شود. وی ادامه داد: این خانه امید کاربری‌های مختلفی همچون اتاق پزشک، اتاق اینترنت، اتاق خدماتی و رفاهی، سالن جلسات و کلاس‌های آموزشی دارد که برنامه‌های متنوعی برای بازنشستگان شهرستان محلات پیش‌بینی شده است.

وی تشریح کرد: بازنشستگان گنجینه‌های ارزشمند استان هستند و اکنون 26 هزار بازنشسته در استان وجود دارد که نیاز به وجود چنین اماکنی برای تبادل اطلاعات بازنشستگان احساس می‌شود و امیدوارم مسئولان شهری برای برگزاری برنامه‌های مختلف در این مکان به بازنشستگان کمک کنند و به‌زودی خدمات مورد نیاز این قشر در این خانه برقرار خواهد شد.

جلالی گفت: این مکان محیطی برای هم‌اندیشی و انتقال تجارب بازنشستگان است که در نهایت موجب نشاط و شادمانی بازنشستگان می‌شود. مدیر صندوق بازنشستگی استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: سال گذشته 4 هزار و 800 فقره وام 3 میلیون تومانی به این قشر پرداخت شد که از سال آینده این مبلغ به 4 میلیون تومان افزایش خواهد یافت و در کنار آن خدمات دیگری همچون سفرهای زیارتی و سیاحتی نیز برای بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

افتتاح خانه امید بازنشستگان در محلات

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: افتتاح خانه امید بازنشستگان در این شهرستان قدم بزرگی برای کمک به بازنشستگان است و به‌طور معمول این خانه‌ها در مراکز استان‌ها افتتاح می‌شود که با پیگیری‌های به عمل آمده شهرستان محلات نیز از این مزیت بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ادامه داد: این خانه امید دارای برخی از مشکلات همچون نبود استخر در آن و مشکلاتی در بحث گازرسانی است که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان صندوق بازنشستگی کشور این مشکلات هم در اسرع وقت مرتفع شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان در شهرستان دلیجان طی سال‌های گذشته افزود: کلنگ این خانه در دلیجان هم به زمین زده شده، اما پیگیری لازم برای احداث آن صورت نگرفته که باید این موضوع در دستور کار مسئولان بازنشستگی قرار گیرد تا هرچه سریع‌تر شاهد شروع عملیات عمرانی خانه امید در شهرستان دلیجان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.