رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صریح نبودن مسئولان با مردم مهمترین چالش کشور است گفت: چاپ اوراق مشارکت نشان از وضعیت وخیم اقتصادی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علی لاریجانی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه نگاه سوسیالیستی که در کشور به وجود آمده ‌نگذاشت که اقتصاد ما مردمی شود اظهارداشت: اگر برخی مواقع سخنانی خریدار داشت صرفاً روشنفکری و جوزدگی در دهه‌های نخست انقلاب بود،بنابراین باید بررسی کنیم چگونه مسیر پیشرفت را بپیماییم.

وی با بیان اینکه برخی از مباحث از حد چالش گذشته و در شرایط بسیار نامطلوبی قرار گرفته است اظهارداشت: فشار اقتصادی که به تولیدکنندگان و کارخانه‌داران وارد می‌شود شایسته و مناسب آنان نیست و باید متوجه باشند که افرادی وجود ندارد که تمکن مالی خوبی داشته باشند و اگر وضعیت خوب بود اوراق مشارکت برای ایجاد عمران چاپ نمی‌شد.

لاریجانی با بیان اینکه صریح نبودن مسئولان با مردم مهمترین چالش کشور است گفت: چاپ اوراق مشارکت نشان از وضعیت وخیم اقتصادی کشور دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی ۱۸ میلیون نفر از طریق دولت تامین می شوند وضعیت اقتصادی را اسفناک می کند افزود: بد اداره کردن کشور توسط دولت ها از دیگر دلایل وخیم شدن وضعیت اقتصادی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه نوع پرداخت یارانه مشکل ساز است، یارانه سهم تولید باید احیا شود گفت: در زمینه بحث سهم یارانه‌ها قرار بود که یارانه بخش تولید داده شود که متاسفانه از ریشه به درستی عمل نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با دولت رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم که یارانه‌ها را به مسیر درست خود برگردانیم چراکه نوع پرداخت یارانه به این نحو و به صورت متمرکز مشکل دارد و اگر به صورت استانی و شهری اعطا کنیم می‌توانیم مردم را قانع کنیم افراد غنی از حق خود بگذرند و در آبادانی شهر و استانشان خرج کنند و امروز بی‌برنامگی در کشور غوغا می‌کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اقتصاد را باید به بخش خصوصی سپرد و ممکن است در این میان اشتباه هم عمل شود اما باید آن را درست کرد نه اینکه یک روش درست را اجرا نکرد گفت: اساساً کشور ما به یک کشور وارداتی تبدیل شده در حالی که باید مشکل بخش صادرات و صنایع را حل کنیم.

انتهای پیام/م

چاپ اوراق مشارکت نشان از وضعیت وخیم اقتصادی کشور دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
لاریجانی مچکریم