در چند سال گذشته جمعیت شهرستان فامنین کاهش یافته است.

کاهش جمعیت فامنین به علت مشکلات کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حاجی بابایی ،نماینده مردم همدان و فامنین گفت : جمعیت شهرستان فامنین در سالهای اخیر به علت مسدود شدن چاههای کشاورزی کاهش یافته است.

 حاجی بابایی در جمع مدیران و کارشناسان سازمان برنامه وبودجه استان همدان افزود : با بسته شدن چاههای کشاورزی غیر مجاز و تغییر الگوی کشت بخشی از جمعیت شهرستان فامنین به سمت قم و تهران مهاجرت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد : جمعیت این شهرستان از40 هزار نفر به 39 هزار نفر کاهش یافته است.

نماینده همدان و فامنین در مجلس گفت : طرح آمایش کشت کشور در برنامه ششم مورد توجه جدی قرار گرفته است که محصولاتی کشت شوند که همه نیازهای داخل را برطرف کنند و هم صادرات محور و دارای صرفه اقتصادی باشند .

حاجی بابایی گفت : در برنامه ششم 22 اولویت تدوین شده است که حمایت از تولید اشتغال محور وکمک به حل مشکلات ناشی از بیکاری در راس این برنامه ها قرار دارد.

نماینده همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد برای رسیدن به اشتغال پایدار باید سالانه770 هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذای از طریق دولت ، بخش خصوصی و بانکها و ورود سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد.

حاج بابایی گفت : در حال حاضر وبراساس آمار 3 میلیون و300 هزار نفر در کشور بیکار وجود دارد که در حالت خوشبینانه آن آمار بیکاران استان همدان صد هزار نفر است.

 وی افزود : باید سالانه یک و نیم میلیون نفر شغل جدید ایجاد شود تا در پایان برنامه ششم به استانداردی در این زمینه برسیم.

نماینده همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی از مدیران وکارشناسان سازمان برنامه وبودجه استان خواست برنامه ششم در مقیاس استانی تنظیم و اطلاعات موجود در همه بخش ها به علاوه ظرفیتها ومحدودیتها وتنگناهای توسعه استان را در این برنامه لحاظ کنند.

صیدایی ، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هم با اعلام اینکه این استان از نظر نیروی انسانی ، منابع ، ظرفیتهای طبیعی وکشاورزی وگردشگری در منطقه غرب بی نظیر است گفت : استان همدان به لحاط این جایگاه می تواند در سطح ملی وبین المللی نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/ش.و

کشاورزی عامل اصلی کاهش جمعیت در فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار