هویت فرهنگی و بازآفرینی فرهنگ گیلان از اساسی‌ترین اهداف پژوهشکده گیلان‌شناسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سیدهاشم‌ موسوی رئیس پژوهشکده گیلان‌شناسی گفت: دغدغه فرهنگ و هویت فرهنگی و بازآفرینی فرهنگ گیلان از اساسی‌ترین اهداف پژوهشکده گیلان‌شناسی است. 

وی با اشاره به اینکه شناخت میراث مادی ، غیرمادی و معرفی مشاهیر گیلانی از دیگر رسالت مهم پژوهشکده گیلان‌شناسی است افزود: آثار مفاخر و ادیبان گیلانی در حافظه مطبوعات و تاریخ و ذهن مردم گیلان زنده است.

رئیس پژوهشکده گیلان‌شناسی در  یادمان 110 سالگی انتشار روزنامه‌های خیرالکلام و نسیم شمال در رشت اظهار داشت: دغدغه فرهنگ و هویت فرهنگی و بازآفرینی فرهنگ گیلان از اساسی‌ترین اهداف پژوهشکده گیلان‌شناسی است. 

سیدهاشم‌ موسوی با بیان اینکه گیلان موطن روزنامه‌نگاران به‌نامی همچون افصح المتکلمین و سید اشرف‌الدین حسینی‌قزوینی گیلانی معروف به نسیم شمال است افزود: ویژگی اصلی شعر مشروطه توجه به زندگی روزمره و عامه مردم بود و نسیم شمال از مردمی‌ترین شاعران مشروطه است.

وی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه فرهنگی پیش نیاز پیشرفت در دیگر عرصه‌هاست گفت: انقلاب مشروطه و تغییر ساختار قدرت سبب بها دادن به ادبیات و هنر شد و آثار مفاخر و ادیبان گیلانی در حافظه مطبوعات و تاریخ و ذهن مردم گیلان زنده است.

موسوی تصریح کرد:این یادمان با حضور مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب  مطبوعات گیلان برگزار شد و فیلم "رشت نامه" درباره مطبوعات گیلان، کاری از حامد اریب  به‌نمایش گذاشته شد.

 

انتهای پیام/م.ع

هویت فرهنگی و بازآفرینی فرهنگ گیلان از  اهداف پژوهشکده گیلان‌شناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.