مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:پیوند ناگسستنی بین تبلیغات و حوزه‌های اقتصادی وجود دارد، این پیوند باید تشویق کننده باشد نه متوقف کننده چرا که تبلیغات می‌تواند الگوساز باشد و در عین حال می‌تواند مخرب باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حیدری عصر امروز در اختتامیه دوره نقش‌آفرینی تبلیغات در جذب مشتری اظهار کرد: آنچه امروز در دنیا به عنوان زیرساخت توسعه از آن یاد می‌شود مسأله تبلیغات است، تبلیغات به عنوان یک‌ نهاد قدرتمند در همه حوزه‌ها در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و در کشور ما نیز اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

وی افزود: کمتر کسی توجه دارد که در اوایل انقلاب نخستین قانونی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده قانون تبلیغات است که ناشی از اهمیت آن است؛ اطلاع‌رسانی یک جریان مداوم بی‌وقفه و سیال در نظام ارتباطی هر کشور و جامعه‌ای می‌تواند باشد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پرتو اطلاع‌رسانی است که پیام به صورت صحیح به مخاطب منتقل می‌شود، اهداف تبلیغات نیز انتقال پیام و ارتباط دوطرفه بین آنچه که تبلیغ می‌شود و آنچه مبلغ تبلیغ می‌کند، بوده و اطلاع‌رسانی یکی از ضروریات امر تبلیغات است.

وی خاطرنشان مرد: در عین حال که باید این اطلاع‌رسانی به صورت صحیح انجام شود چارچوب‌های قانون باید رعایت شود، چرا که مخاطب حقوقی دارد و باید از حقوق مخاطب دفاع کنیم و اجازه ندهیم جریان تبلیغاتی حقوق مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد، به همین دلیل کسی نمی‌تواند تبلیغی اغواکننده در کشور ما انجام دهد.

حیدری بیان داشت: شکی در این نیست که مجموعه‌های اقتصادی ما نیازمند تبلیغات هستند و باید جامعه مخاطب را با هدف تبلیغات آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: صیانت از ارزش‌های ملی، اسلامی و انقلابی نکته دیگر در تبلیغات است، هر امری در جامعه ما قابلیت اطلاع‌رسانی ندارد، چارچوب تبلیغات از بیرون مرزها وارد شده و طبیعی است که در بسیاری از موارد با تبلیغات غربی در تضاد هستیم و تبلیغات باید روحیه ایثار، ازخودگذشتگی، سخت‌کوشی و... را در جامعه تبلیغ کند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تبلیغاتی که در اقتصاد الآن ما وجود دارد این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است در آینده جامعه ما یک جامعه مصرف‌گرا باشد و نه تولیدکننده؛ تبلیغات باید در خدمت تولید و اقتصاد کشور باشد و تولید و اقتصاد باید در چارچوب تبلیغات صحیح به رونق برسد.

وی ابراز کرد: پیوند ناگسستنی بین تبلیغات و حوزه‌های اقتصادی وجود دارد، این پیوند باید تشویق کننده باشد نه متوقف کننده چرا که تبلیغات می‌تواند الگوساز باشد و در عین حال می‌تواند مخرب باشد، نگرانی ما این است که تبلیغات بد سبک زندگی مردم را به تدریج دچار تغییر کند.

حیدری اذعان داشت: تبلیغات به لحاظ علمی یک موضوع بین‌رشته‌ای است و از همه رشته‌ها وام گرفته است، در کشور ما تبلیغات در حوزه مسائل علمی محجور مانده است و باید رشته‌های مختلف تبلیغاتی را در کشور ایجاد کنیم.

وی تشریح کرد: برندهایی که از اقصا نقاط دنیا در کشور ما تبلیغات می‌کنند بر اساس تصرف ذهنی که انجام می‌دهند توانستند فضاهای علمی و اقتصادی را در اختیار بگیرند، باید جامع‌نگر باشیم و در عین حالی که به تبلیغات می‌پردازیم از مسأله فناوری نیز نباید غافل شویم.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تبلیغات باید به وحدت ملی کمک کند، وحدت ملی مرکز ثقل امنیت ملی کشور است، تبلیغات نباید کوچک‌ترین اشتباهی در چهره وحدت ملی ما داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

 

تبلیغات باید به وحدت ملی کمک کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.