مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این جمعیت از ابتدای امسال تا دهه دوم شهریورماه جاری، به 697 حادثه امدادرسانی کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، حسن شکوری نسب مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در این حادثه ها 40 هزار و 319 نفر آسیب دیده اند.

وی در باره نوع حادثه های افزود: امسال ازاین تعداد ریزش آوار 2 مورد،حادثه صنعتی و کارگاهی 2 مورد، رانش زمین سه مورد، حادثه شهری 42 ،برف و کولاک یک ، سیل و آبگرفتگی هشت ، آتش سوزی جنگل و مرتع 2 ، خدمات مناسبتی سه، زلزله سه و حادثه کوهستان 9 مورد بوده است.

شکوری نسب شمار مصدومان این حادثه ها را هزار و 861 نفر عنوان و اظهار کرد: در این حادثه ها 629 نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه حادثه های امسال بیش از 763 درصد افزایش یافته است،گفت: در مدت مشابه پارسال، شمار حادثه ها 600 فقره ثبت شده و شمار آسیب دیدگان هم چهار هزار و 668 نفر گزارش شده است.

شکوری نسب با بیان اینکه 47 نفر در حادثه های امسال در صحنه جان باخته اند،افزود: در این مدت 41 مور رهاسازی خودرو توسط امدادگران گزارش شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همچنین شمار تیم های عملیاتی را هزار و 316 و شمار کل نیروهای عملیاتی را سه هزار و 365 نفر و شمار ناوگان خودرویی را یک هزار و 149 دستگاه عنوان واظهار کرد: در این مدت 16 هزار و 956 نفر اسکان داده شده اند.

شکوری نسب با بیان این که شمار مصدومان حادثه ها امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد رشد داشته است ، افزود: شمار مصدومان انتقالی از 594 نفر در سال گذشته به 629 نفر طی امسال رسیده و شمار فوتی ها در صحنه هم از 37 نفر در سال گذشته به 47 نفر در امسال رسیده است.

انتهای پیام/ط

جان باختن 47 نفر در حادثه های امسال در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.