فرمانده سپاه شهرستان زنجان از حضوربیش از 50 هزار نفر از مردم زنجان در بازنمایی واقعه غدیرخبرداد.

حضور مردم متدین زنجان در باز سازی واقعه غدیر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ابوالفضل طهماسبی فرمانده سپاه شهرستان زنجان افزود: در مراسم بازنمایی واقعه غدیر خم در زنجان که طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه و به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت انجام شد مردم متدین و انقلابی این استان در محل مراسم حضور یافتند که حدود 60 درصد آنان خواهران و مابقی نیز برادران بودند.

وی با بیان اینکه حضور جمعیت مشتاق و علاقه مند در محل بازنمایی واقعه غدیر، انگیزه های هنرمندان و برگزار کنندگان مراسم را دو چندان کرده بود، اظهار کرد: با توجه به زمینه و بستر فراهم شده از سوی دست اندرکاران، نسبت جمعیت استقبال کننده در مقایسه با سال های قبل، بیشتر و چشمگیر بود.

طهماسبی افزود: 500 هنرمند و هنرور در بازنمایی واقعه غدیرخم در زنجان نقش داشتند و از وجود 15 نفر شتر، پنج راس اسب و 2 راس الاغ نیز در این مراسم که به شکل هنرمندانه ای به مرحله اجرا درآمد استفاده شد.

وی تصریح کرد: تشریح و تبیین فلسفه و جایگاه غدیر و ولایت و بازگویی جامع و کامل خطبه غدیر هدف اصلی از بازنمایی و بازشناسی این واقعه بود که به حتم در انتقال فرهنگ ولایت پذیری و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با این خطبه، موثر و سازنده است.

انتهای پیام/ر

 

تشریح و تبیین فلسفه و جایگاه غدیر و بازسازی غدیرخم درزنجان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.