معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان در عراق برای ساخت و ساز و اختصاص هزینه در این راستا اقدام نکرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران در مسأله اربعین، با توجه به امکانات و توانایی های این سازمان، اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی افزود: اغلب اقدامات انجام شده شهرداری، اقداماتی سرمایه ای و زیرساختی است و فعالیت خود را در راستای موضوعات اجرایی و ارایه خدمات به زائران دنبال می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: هم اکنون ۱۳ کمیته در وزارت کشور برای برنامه ریزی برگزاری مراسم اربعین تشکیل شده است و شهرداری تهران عضو ثابت 8 کمیته است. ضمن اینکه یک کمیته مستقل از شهرداری با محوریت ارایه خدمات شهری با مسئولیت کامل این سازمان تشکیل شده است.

عبداللهی افزود: کار شهرداری ایجاد موکب و موکب داری نیست و این سازمان تنها یک موکب با مدیریت بسیج شهرداری ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران به هیچ عنوان در عراق به ساخت و ساز و اختصاص هزینه در این راستا اقدام نکرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: این سازمان تنها در راستای فراهم آوردن امکانات اولیه برای اسکان زائران اربعین و آماده‌سازی امکانات مورد نیاز فعالیت می کند.

عبداللهی افزود: طبق مصوبات قانونی، هرگونه ساخت و ساز با ستاد بازسازی عتبات عالیات است و شهرداری تهران هیچ گونه هزینه ای را به این امر اختصاص نداده است.

وی گفت: بیش از 2 میلیون و پانصد هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حضور دارند که یک پنجم آن را زائران تهرانی تشکیل می دهند و سازمان شهرداری تهران برای ارایه خدمات مورد نیاز این افراد با توجه به حیطه وظایف خود عمل خواهد کرد.

 انتهای پیام/

اقدامات شهرداری برای اربعین، اقداماتی زیرساختی و سرمایه ای است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار