شهردار تهران گفت: حضور بنده در جلسه های هیات دولت فرصت مغتنمی را برای شهر تهران و شهرهای بزرگ کشور فراهم می کند.

حضورم در جلسه های هیات دولت فرصت مغتنمی برای تهران است/ صدای شهرداران کلانشهرها خواهم بودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در حاشیه آیین افتتاح موزه نقشه شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز خود با هیات دولت، اظهار داشت: حضور در جلسه های هیات دولت بسیار مهم است چراکه باید سیاست های توسعه شهری را با سیاست های ملی هماهنگ کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۷۶ درصد از جمعیت کشور ما شهرنشین هستند به همین منظور باید برنامه‌های توسعه ملی با برنامه‌های توسعه شهرداری هماهنگی داشته باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه شروع این هماهنگی این است که شهردار در جلسه های هیات دولت و کمیسیون‌های تخصصی آن شرکت کند، گفت: معتقدم باید در جریان تصمیم گیری های دولت حضور داشته باشم.

نجفی ادامه داد: حضور بنده در دولت به عنوان نماینده همه شهرداران کشور به خصوص کلانشهرها خواهد بود، چراکه فرصت مغتنمی را برای من، شهر تهران و شهرهای بزرگ کشور فراهم می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با هر دستگاهی که در شهر خدمات ارائه می‌کند ارتباط دارد، تصریح کرد: باید هماهنگی و هم‌افزایی بین شهرداری و بقیه دستگاه‌ها وجود داشته باشد، اگرچه حضورم در دولت به این هماهنگی‌ها سرعت خواهد بخشید.

شهردار تهران با اشاره به جلسه امروز خود با وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها دو هفته تا بازگشایی مدارس زمان داریم به همین منظور جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش در خصوص حل مسئله ترافیک ،حمل و نقل شهری و غیره خواهیم داشت.

 نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران در سالهای گذشته کمک های زیادی به آموزش و پرورش کرده است، یاد آور شد: بدون تردید این کمکها امسال هم به آموزش و پرورش داده خواهد شد.

 وی گفت: در دو روز گذشته چند پیام از مدیران آموزش و پرورش دریافت کردم که حاکی از ابراز رضایت از شهرداری بود.

 شهردار تهران بیان کرد: در چند روزه گذشته تغییری در رفتار مسئولان شهرداری ایجاد شده که رضایت آنها را به دنبال داشته است.

کمک 33 میلیاردی شهرداری تهران به آموزش و پرورش

 نجفی با تاکید  بر اینکه شهرداری تهران در بودجه امسال خود 33 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک خواهد کرد، گفت: این مبلغ مصوب شده ، البته شهرداران مناطق نیز به صورت جداگانه ‌کمکهایی به مدارس خواهند داشت.

 وی با اشاره به جلسه ای که با فرمانده پلیس راهور در خصوص بازگشایی مدارس داشته‌ایم، تصریح کرد: امیدوارم امسال با تصمیم‌هایی که اتخاذ شده ،شاهد ترافیک کمتری در شهر تهران باشیم.

 شهردار تهران ادامه داد: در خصوص بحث سرویس های مدارس نیز توجه ویژ‌ه‌ای داشتیم،چون معتقدیم سر‌ویسها در سالهای گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند.

وی با بیان اینکه امسال علائمی بر روی سرو‌یسها نصب می‌َشوند تا سایر رانندگان متوجه شوند این ماشین‌ها سرویس مدرسه است، تاکید کرد: برنامه های مناسبی برای عبورو مرور دانش آموزان در نزدیکی مدارس در نظر گرفتیم.

 شهردار تهران با بیان اینکه 50 درصد از این بودجه مصوب شده پرداخت شده است، یاد آور شد: برنامه‌ای داریم که از نیمه دوم امسال و سالهای آینده کمکهای خود به آموزش و پرورش را هدفمند و ماموریتی کنیم چرا که در سالهای گذشته کمکهای متفرقه و بی هدفی به مدارس انجام شده است.

 نجفی افزود: قصد داریم که کمیته مشترک با آموزش و پرورش تشکیل دهیم تا در آن مهمترین نیازهای مدارس تهران ا‌حصا و این بودجه نیز براساس یک هدف مشخص هزینه شود.

 شهردار تهران با اشاره به اینکه در سالهای گذشته کمک شهرداری تهران به مدارس متفرقه بوده است،گفت: در برخی از مواقع مشاهده شده که شهرداری تهران به یک مدرسه کتاب هدیه داده و برای مدرسه ای دیگر تجهیزات آزمایشگاهی خریداری کرده است به همین منظور هم قصد داریم کمک های خود را هدفمند تر مشخص کنیم.

 نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران امسال از نظر منابع مالی با محدودیتهای فراوانی مواجه است، گفت: باید این محدودیت‌ها در کمک‌های غیر در نظر گرفته شود چرا که وظایف و مامو‌ریتهای ما با منابع مالی ارتباط مستقیم دارند، به همین منظور کمکهای غیر ضروری به برخی از ار‌گانها یا قطع یا کاهش می‌یابد.

 وی با اشاره به شا‌یعاتی مبنی بر حضور صالحی امیری به عنوان قائم مقام شهرداری تهران افزود: تا امروز در خصوص این موضوع بحثی نداشته‌ام،اگر چه ایشان از چهره‌های فرهنگی و خد‌وم کشور هستند و همچنین در پست‌های بالاتری خدمت کردند.

 نجفی افزود: تاکنون در خصوص اینکه امکان حضور این شخص در شهرداری تهران وجود خواهد داشت یا خیر صحبتی نکردیم.

ورود 2 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تا پایان سال

 شهردار تهران به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر ورود 2000 دستگاه اتوبوس از مجارستان با مشارکت صنایع داخلی کشور یادآور شد: شورای اقتصاد چند ماه گذشته در این خصوص مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در 10 روز گذشته نیز ما پیگیر اجرایی شدن این مصوبه بودیم، به همین منظور تا پایان امسال این اتوبوسها در اختیار شهرداری تهران قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
خداوند تو و امثال تورا از آبادانی دور بدارد - کشور فقط تهران نیست - هیئت دولت با کدام مجوز شهرستان تهران را روی دوش ملت ایران تحمیل می کند - آقای اصلاح ... تو که شعار مردمی بودن جانت فدای ایران می دادی حالا ایران تهران است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
؟؟؟؟
آخرین اخبار