شهردار تهران گفت: مساله احیای هویت منطقه و محدوده میدان امام خمینی (ره) موضوع مهمی است و مدیران این منطقه از شهرداری تهران باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

بازگشایی موزه استاد علی اکبر صنعتی پس از 12 سال / ضرورت احیای هویت منطقه محدودیت امام خمینیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه استاد علی‌اکبر صنعتی بعد از ۱۲ سال تعطیلی صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور شهردار تهران٬ رئیس جمعت هلال‌احمر و همچنین مسئولان سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد.

محمدعلی نجفی شهردار تهران در مراسم بازگشایی موزه علی اکبر صنعتی، ضمن تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی این موزه گفت: بازگشایی دوباره موزه استاد علی اکبر صنعتی، امری مهم و قابل اهمیت است، زیرا ساخت این ساختمان به دوره قاجاریه‌ بر می گردد و همچنین شروع به فعالیت و شکل گیری سازمان هلال احمر فعلی و شیرخورشید سابق در این بنا روی داده است.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان موزه علی اکبر صنعتی، حامل تاریخ انسان دوستی در ایران بوده و این موضوع در بردارنده فرهنگ غنی ایران است.

شهردار تهران آثار ارایه شده در موزه استاد صنعتی را نتیجه  تلاش ها و خلاقیت های این استاد و مردمی بودن از جمله خصایص او است.

نجفی ارتباط خوب و مناسب هنرمندان به فضای مردمی را موجب پایا تر شدن هنر هنرمندان دانست.

وی با پیشنهاد نورپردازی جهت دید شب در موزه استاد علی اکبر صنعتی را در جلب توجه هر چه بیشتر مردم تهران را امری مناسب و تاثیرگزار برشمرد.

شهردار تهران تاکید کرد: مساله احیای هویت منطقه و محدوده میدان امام خمینی (ره) موضوع مهمی است و مدیران این منطقه از شهرداری تهران باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ موزه استاد علی اکبر صنعتی بیش از 70 سال قدمت دارد و برای بازگشایی دوباره، یک عملیات مرمت 3 ساله را پشت سر گذاشت، انجام این پروژه طی توافق‌نامه‌ای میان شهرداری تهران، جمعیت هلال‌احمر و سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار