معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه ‌پیشروی آسیب های اجتماعی در مقابل فعالیت تمام دستگاه ها از سرعت بالایی برخوردار است و ایجاد الگوهایی مناسب برای مبارزه با آن ضرورت دارد.

لزوم ایجاد الگوهای مناسب برای مقابله با پیشروی آسیب‌های اجتماعیمجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تهاجم فرهنگی به عنوان مبارزه استکبار جهانی برای مقابله با نظام، کشور و انقلاب اسلامی است، از این رو دشمنان این کشور قصد دارند از طریق رخنه فرهنگی، پایه و نظام انقلاب ما را سست و متلاشی کنند که در این مسیر تمام توان، بودجه، ابزارها و تکنولوژی های مختلف را به کار گرفته و از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی در ادامه افزود: از آن جایی که پیشروی آسیب های اجتماعی در مقابل فعالیت تمام دستگاه ها از سرعت بیشتری برخوردار است، همه دستگاه ها باید با همدلی، همفکری، هماهنگی و بهره گیری از تمام ظرفیت ها در راستای ساخت شهری مناسب برای زندگی اقدام کنند.

عبداللهی با بیان اینکه توانمندی های موسسات قرآنی به تحکیم بنیان خانواده، کاهش طلاق و پیشگیری از فروپاشی خانواده ها کمک می کند، تصریح کرد: اگر فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش دهیم در بعد مادی و معنوی می توانیم بهتر زندگی کنیم، همچنین با عمل به دستورات قرآنی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، فقر، شایعه پراکنی، تهمت زنی، دروغگویی و غیره خواهیم بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: فعالان قرآنی در شهر تهران باید با ورود به موضوعاتی از جمله اخلاق شهروندی، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، تحکیم خانواده، جوانان، عفاف و حجاب، ارتقای فرهنگ شهروندی و غیره و همچنین با بهره گیری از امکانات و ابزارها و ظرفیت های گسترده شهرداری تهران، حرکت های خلاقانه و نوین را در راستای آموزش و فرهنگ سازی در کلانشهر تهران انجام دهند‌.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات مناسبی در زمینه ایجاد مددسراها، سامان سراهای ویژه مردان و زنان، مراکز پرتو، مراکز بهاران، کمپ های ترک اعتیاد و همراه سراها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است.

انتهای پیام/

توانمندسازی موسسات قرآنی برای کاهش آسیب های اجتماعی شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار