خبرنگار جوان کردستانی مقام اول تولیدات ویژه را در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها کسب کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رامیار روحی متولد 1372 در کاشان به دنیا آمده و از همان دوران کودکی در زادگاه پدریش در سنندج بزرگ شده است.

وی دارای مدرک کاردانی کامپیوتر بوده و فعالیت خبرنگاری خود را از سال 89 آغاز کرده است.

رامیار روحی در حال حاضر خبرنگار صداوسیما مرکز کردستان بوده و در بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها موفق به کسب مقام اول تولیدات ویژه با موضوع «مین» شد.

این خبرنگار جوان موفق در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛با اشاره به آغاز فعالیت خود در این عرصه گفت: از همان دوران بچگی علاقه زیادی به دیدن اخبار داشتم و همیشه به جای بازی کردن با هم سن و سال هایم در کوچه، کنار پدربزرگم در خانه به تماشای اخبار می نشستم.

وی ادامه داد، اصلا فکرش را نمی کردم زمانی خبرنگار شوم اما الان خیلی خوشحالم که به این عرصه پا نهاده ام چراکه فکر می کنم از این طریق می توانم دردها و مشکلات مردم را به تصویر بکشم و از طریق رسانه جمعی پیگیر مشکلات آنها شوم.

این خبرنگار جوان کردستانی با بیان اینکه هدف من خدمت کردن به مردم است، بیان کرد: دید خبرنگار خیلی متفاوت است و به سادگی نمی تواند از کنار رویدادها و واقعه ها عبور کند و همین موضوع است که اورا از سایر دیگران متمایز می کند.

روحی افزود: اولین فعالیت خود را با شرکت سروش رسانه آغاز کردم و بعد از آن وارد باشگاه خبرنگاران جوان کردستان شدم و در سال 90 اولین گزارش حرفه ایم با عنوان« تانکرهای عراقی در مرزباشماق» در بخش خبری 20:30 شبکه دو پخش شد.

وی با اشاره به خبرنگارانی که ارزش کار و قلم خود را نمی دانند، گفت: اینگونه افراد فقط خودشان را می سوزانند وخبرنگار باید واقعیت ها را به تصویر بکشد، چند سال پیش برای گزارشی که می خواستند پخش نشود به من پیشنهاد رشوه دادند اما من این کار را نکردم و نشان دادم که قلم یک خبرنگار فروختنی نیست.

خبرنگار صداو سیما کردستان ادامه داد، خبرنگار باید کرامت خود را حفظ کند و مردمی باشد و برای مردم و در چهارچوب نظام مقدس انقلاب اسلامی و قوانین مملکت در راستای پیش برد منافع ملی کشور حرکت کند.

روحی خطاب به خبرنگاران تازه کار گفت: خبرنگاری یعنی استرس و باید در کار مدیریت داشته باشید و بتوانید این استرس را مدیریت کنید چون اگر این کاررا به درستی انجام نشود دچار مشکل و دلزدگی می شوید.

 وی با اشاره به کسب مقام اول در جشنواره افزود: دراین جشنواره 630 اثر در بخش های مختلف ارائه داده شده بود که بنده موفق شدم جزو 200 نفر برتر باشم و مقام اول گزارش« مین» را در بخش تولیدات ویژه کسب کنم.

روحی عنوان کرد: گزارش «مین» در رابطه به مین های بجا مانده از دوران جنگ تحمیلی است و در این گزارش روند پاک سازی زمین ها و تبدیل آن به زمین های کشاورزی و قابل سکونت به تصویر کشیده شده است.

این خبرنگار موفق کردستانی در پایان به بهترین خاطره خبرنگاری خود اشاره کرد و افزود: بهترین خاطره خبری که داشتم مربوط به شوخان دختری 6 ساله بود که به دلیل حساسیت به پینی سیلین دچار بیماری سندروم استیون جان سون شده و بینایی خودش را از دست داده بود، بعداز گزارشی که من از او گرفتم هزینه های درمان او توسط شخص وزیر بهداشت تامین شد و مادر شوخان بعد از آن دو بار قرآن را برای من ختم کرد.

انتهای پیام/ م ح

 کسب مقام اول« تولیدات ویژه» جشنواره هدهد 20 توسط خبرنگار کردستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.